باتری جدید با ظرفیت شارژ دو برابر ساخته شد

به گزارش یزدی نیوزمحققان طرح جدیدی برای باتری کشف کرده اند که می تواند به طور ایمن و بدون خطر انفجار دستگاه ها را شارژ می کند.

به اعتقاد دانشمندان باتری های منیزیمی ایمن تر از نسخه های لیتیومی است که احتمال دارد آتش بگیرند. اما تاکنون قابلیت ذخیره انرژی محدودی داشته اند.

طرح جدید باتری به طور قابل توجهی ظرفیت ذخیره سازی را دوبرابر نسخه های لیتیومی فعلی می کند. همین امر به تولید باتری هایی با انرژی بالاتر و قیمت کمتر منجر می شود که برای دستگاه های الکترونیکی بسیار مناسب هستند.

طبق تحقیق جدید، کاتد باتری(الکترودی که برق در آن جریان می یابد)، سبب افزایش فضای ذخیره سازی می شود.

دکتر یان یائو استادیار دانشگاه هیوستن و مولف تحقیق می گوید: ما دو نانوساختار کاتد را باهم ترکیب کردیم و متوجه شدیم الکترولیت  منیزیم قابلیت های مختلفی دارد.

به گفته وی پیوندهای کلرید منیزیم را به سختی می توان جدا کرد. از آن گذشته یون های تولید شده از این فرایند به سرعت داخل فلز میزبان حرکت می کنند. به همین دلیل کارآمدی باتری کم می شود.

محققان پیش از این تصور می کردند پیوندهای کلرید منیزیم باید قبل از قرار دادن داخل باتری شکسته شود اما طرح جدید دقیقا برعکس این روند عمل می کند. در این طرح با اضافه کردن مونوکلورید منیزیم به عنوان میزبان انرژی ذخیره می شود.

به گفته محققان باتری جدید ظرفیت mAH/g۴۰۰ دارد حال آنکه نسخه های قبلی باتری منیزیمی mAH/g۱۰۰ ظرفیت داشتند.
 

ظرفیت کاتد در باتری های لیتیومی معمول mAH/g ۲۰۰است. البته ولتاژ باتری جدید همچنان کم و در حدود یک ولت است.
 
//مهر
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..