شرکت شهرک‌های صنعتی یزد و ستاد اقامه نماز تفاهم‌نامه امضاء کردند

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد از انعقاد تفاهم نامه میان این شرکت و ستاد اقامه نماز استان در حضور نماینده معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار و نماینده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان به صورت چهار جانبه خبر داد .

به گزارش یزدی نیوز به گزارش ایسنا – منطقه یزد، «سید مسعود عظیمی» در این رابطه تصریح کرد: این تفاهم نامه در راستای بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها و امکانات شرکت شهرک‌های صنعتی در جهت توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز و همزمان با هفته دولت به امضاء رسید .

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر مسئولیت همگانی در قبال اقامه نماز، عنوان کرد: به منظور اجرایی کردن مفاد آیین‌نامه ترویج فرهنگ نماز مصوب هیئت وزیران و مناسب‌سازی برنامه‌های توافق شده سنواتی دستگاه‌های مرکزی در سطح استان، پس از برگزاری نشست‌های تخصصی مشترک و کارشناسی بین مسئولان و کارشناسان شرکت شهرک‌های صنعتی و ستاد اقامه نماز استان یزد، برنامه‌های بومی شده این شرکت در سال ۹۶ مشخص و برای اجرا ابلاغ شد .

وی با اشاره به اقدامات این شرکت در راستای اشاعه و گسترش فرهنگ اقامه نماز در بین کارکنان و در شهرک‌های صنعتی، گفت: ساخت دو مسجد در شهرکهای صنعتی یزد و جهان آباد میبد و اقامه نماز با حضور صنعتگران در این مساجد از جمله مهمترین اقدامات صورت گرفته توسط این شرکت در چند سال اخیر بوده است .

عظیمی با تاکید بر این که محور تمام فعالیت‌های فرهنگی اقامه نماز است، ادامه داد: در زمینه نهادینه کردن فرهنگ اقامه نماز شاهد انجام اقدامات موثر و قابل توجهی در سال‌های اخیر در شرکت شهرک‌های صنعتی بوده‌ایم که از اهمیت بالایی برخورددار است چرا که با نتایج مثبتی همراه بوده است .

حجت الاسلام «علی حبیبیان» مدیر کل ستاد اقامه نماز استان نیز در این جلسه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر استفاده بهینه وقت نماز، افزود: نباید زمان برپایی نماز در ادارات طوری باشد که امورات مراجعین به تعویق بیفتد، چون هم آسیب به کارمندان ادارای می زند و هم از نظر شرعی وقت ارباب رجوع را خواهد گرفت .

وی با قدردانی از عملکرد مناسب شرکت شهرک‌های صنعتی در مقوله نماز، گفت: با توجه به پیامهای مقام معظم رهبری به اجلاس‌های سالانه نماز و با هدف بومی سازی ظرفیتهای درونی شرکت شهرک‌های استان، این تفاهم‌نامه منعقد و در آن تاکید فراوانی بر شناسایی و فعال‌سازی پتانسیل‌های درونی شرکت و اجرای برنامه‌های فرهنگی همچون برگزاری مسابقات کتابخوانی با موضوع نماز شده است که امیدواریم از تمام ظرفیت‌ها جهت اشاعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز بهره ببریم .

حبیبیان با بیان این که نماز اصلی‌ترین عامل بازدارنده معصیت است، افزود: مطابق تفاهم‌نامه ستاد اقامه نماز کشور و شرکت شهرک‌های صنعتی، برنامه‌های متعددی در زمینه ترویج و اشاعه نماز در مجموعه ستادی و شهرک‌های صنعتی پیش‌بینی و در نظر گرفته شده است .

 

بخش نظردهی بسته شده است..