باهدف خدمت‌رسانی به محرومان؛

اولین دوره آموزشی «خادم‌یاران رضوی» در ابرکوه برگزار شد

اولین دوره کلاس‌های آموزشی بدو خدمت طرح خادم یاران رضوی باهدف محرومیت‌زدایی و خدمت به محرومان در شهرستان ابرکوه برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوز به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، صبح امروز اولین دوره آموزشی ضمن خدمت «خادم یاران رضوی» با حضور باقیان نماینده دفتر آستان قدس رضوی در یزد، حجت‌الاسلام حسینی امام‌جمعه ابرکوه، حیدری معاون فرماندار شهرستان و بیش از ۱۵۰ نفر از علاقه‌مندان به خادمی امام رضا (ع) در محل سالن آمفی‌تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابرکوه برگزار شد.

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در حاشیه برگزاری این دوره آموزشی و در گفتگو با خبرنگار فارس در ابرکوه ابراز کرد: با توجه به اینکه خیل عظیمی از عاشقان حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) آرزوی خادمی این امام بزرگوار را دارند، امروز می‌توانند بدون حضور در حرم و از راه دور نیز به‌عنوان خادم امام رضا (ع) به مردم خدمت‌رسانی کنند.

جواد عادل تصریح کرد: افراد نامبرده می‌توانند از شهرهای خود اقدام کنند و با خدمت کردن در حوزه‌های زیارت، وقف و نذر، فرهنگی و آموزشی، اطعام و حمایت از محرومین، بهداشت و درمان، اردوهای جهادی و فنی و مهندسی، کارآفرینی و اشتغال، همچنین حوزه‌های تخصصیِ خانواده و ازدواج، علمی و تبلیغی، شعر و مداحی و … خادم یار رضوی شوند.

وی در رابطه با فعالیت خادم یاران خاطرنشان کرد: در هر شهر شورای سیاست‌گذاری آستان قدس رضوی شامل فرماندار، امام‌جمعه و سایر مسئولین مربوطه تشکیل می‌شود تا فعالیت خادم یاران دچار موازی کاری با برنامه‌های سایر دستگاه‌های اجرایی نشده و بیشترین نتیجه و اثرگذاری مثبت را داشته باشد.

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در ابرکوه، یادآور شد: خادم یارانی که در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کنند پس از طی سه مرحله که مدت ۷ سال به طول می‌انجامد در صورت احراز سایر شرایط، به‌عنوان خادم رسمی حرم امام رضا (ع) معرفی‌شده و می‌توانند هر ۸ روز یک‌مرتبه به‌صورت حضوری در حرم رضوی به زائران خدمت‌رسانی کنند.

عادل اذعان کرد: در همین راستا کلاس‌های آموزشی بدو خدمت خادم یاران رضوی جهت آشنایی با طرح، آداب زیارت، ضرورت خدمت زیر پرچم آستان قدس و … در شهرهای مختلف کشور برگزار می‌شود.

وی در خاتمه از کلیه افراد بالای ۲۰ سال (اعم از بانوان و آقایان) با هر تفکر و گرایشی که علاقه‌مند به خادمی امام رضا (ع) هستند، دعوت کرد تا با مراجعه به آدرس‌های ذیل، به جمع خادم یاران رضوی بپیوندند:

ثبت‌نام غیرحضوری: www.khademyar.aqr.ir

 ثبت‌نام حضوری: خیابان شهید بهشتی، کوچه شهید بهشتی سوم، پاتوق کتاب

بخش نظردهی بسته شده است..