نماینده اصلاح طلب اردکان:

حزب خاصی در جریان اصلاح طلب وجود ندارد/جریان اصلاحات پدر خوانده دارد؟

عضو شاخص فراکسیون امید می گوید: شورای عالی اصلاح طلبان همواره در تعامل با آقای خاتمی بوده و هست یعنی رویکردها، مواضع و صحبتهای ایشان را مدنظر قرار می دهد و اعمال می کند اما اینکه بگوییم جریان اصلاح طلبان پدرخوانده دارد درست نیست و خود آقای خاتمی نیز بارها گفته‌اند که جریان اصلاحات متکی به فرد نیست.

به گزارش یزدی نیوزنامه نیوز نوشت: محمدرضا تابش در مورد انتقادات اصلاح طلبان به عملکرد فراکسیون امید گفت: حزبی در جریان اصلاح طلب وجود ندارد، این جریان به صورت جبهه ای در انتخابات های اخیر عمل کرده است به همین خاطر باید الزامات این موضوع را بپذیریم و راجع به نقدها و کاستی ها نیز پاسخگو باشیم. چون حزب وجود ندارد در حرکت جبهه ای ضعف هایی بروز و ظهور می نماید و انتقاداتی نیز در پی این ضعف ها مطرح می شود و شاید پاسخگویی نیز کمتر باشد.

تابش ادامه داد: سازوکاری که می توانستیم در جبهه اصلاحات در نظر بگیریم این بود که شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان تشکیل شود که در این شورا هم افراد انتخابی و هم افراد انتصابی حضور دارند و سازوکارش از اول اینگونه تهیه و طراحی شده است ،این شورا در مجموع نسبت به کل قضایا و از جمله انتخابات تصمیم گیری می کند و چون حزب نیست ممکن است ایرادات و اشکالاتی نیز نسبت به عملکردش وارد باشد.

وی تاکید کرد: این شورا همواره در تعامل با آقای خاتمی بوده و هست یعنی رویکردها، مواضع و صحبتهای ایشان را مدنظر قرار می دهد و اعمال می کند اما اینکه بگوییم جریان اصلاح طلبان پدرخوانده دارد درست نیست و خود آقای خاتمی نیز بارها گفته اند که جریان اصلاحات متکی به فرد نیست، متکی به خرد جمعی است و اگر پیشرفتی نیز داشته باشد و مقبول مردم واقع شده است با اتکای به همین برنامه بوده است که بر خرد جمعی متکی شده است.

وی با اشاره به عدم رای اعتماد مجلس به بیطرف گفت: آقای بیطرف قربانی مسایل منطقه ای شد وما نیز به مردم منطقه در این زمینه حق می دهیم وقتی مردم در کنار آب قرار دارند ولی خودشان طعم تشنگی را می چشند و آب منطقه شان به جاهای دیگر منتقل می شود حق دارند مسایل و مطالبشان را بیان کنند.

آیا باید با روحانیِ اصلاح‌طلب خداحافظی کنیم؟

حسین الله کرم در رابطه با انتقاد اصلاح طلبان به روحانی برای چرخش به سمت اصولگرایان، گفت: از آنجایی که جریان استکبار جهانی نوع برخوردش با آقای روحانی همان نوع برخوردی است که با اصولگرایان دارد، به همین خاطر در داخل هم این دو جریان به نظر می آید نزدیکی به هم را حول محور آقای روحانی دنبال می کنند. گرچه باید این طور عمل کنند اما به نظر می رسد که تقسیم وزرا دوباره به نفع جریان اصلاح طلب در کابینه رقم خورد. اگر هم آقای بی طرف رأی موافق لازم را به دست نیاورد مشکلش فراکسیونی یعنی ناتوانی مدیریت و عدم انسجام فراکسیون امید و کاسب کاری نمایندگان مجلس بود که به مسائل منطقه ای بیشتر اهمیت می دادند. اما اصلاح طلبان نمی خواهند این واقعیت را بپذیرند و قصد دارند این ناتوانی خودشان را به شکل های دیگری مطرح کنند.

او ادامه داد: اصولگرایان معتدل که در مجلس فراکسیون مستقلان را تشکیل دادند، از قبل حامی آقای روحانی بودند و با او همکاری داشتند. اما اگر گمان شود اصولگرایان انقلابی و عدالتخواه ورودی به دولت کردند به هیچ وجه این طور نیست. همان جریان اصولگرایی که حول محور آقای رئیس مجلس شکل گرفت، شاهد گرایشش به آقای روحانی هستیم.

الله کرم گفت: آقای روحانی از ابتدا خودش را اصلاح طلب نام نبرد بلکه اعتدالگرا خواند. اعتدالگرا به معنای پرهیز از افراط و تفریط است گرچه افراط و تفریط در سیاست تعریف درستی نیست اما به هر صورت آقای روحانی اعلام کرد نه به سمت افراط و نه به سمت تفریط می رود. رویکردش نیز جذب جریان معتدل اصولگرا و اصلاح طلب است. اصلاح طلب معتدل در چهره آقای عارف و اصولگرای معتدل در چهره آقای لاریجانی دیده می شد، معتقدم اگر زیاده خواهی جریان اصلاح طلب از او درباره آقای بی طرف به لحاظ فراکسیونی محقق می شد امروز کمتر شاهد این حرف ها بودیم. اصلاح طلبان باید به مسائل داخلی خودشان برگردند چون کسانی را در قالب لیست امید به مردم معرفی کردند که امروز عملکردشان مورد توجه و قبول جریان اصلاحات نیست.

وی در پایان اظهار کرد: آقای روحانی تحت عنوان اعتدال به میدان سیاست آمد. این مسیر همچنان ادامه دارد. البته این اعتدال بیشتر گرایش اصلاح طلبی دارد تا اصولگرایی چون فقط در کابینه یک وزیر اصولگرای معتدل به نام آقای رحمانی فضلی وجود دارد، بقیه وزرا متعلق به جریان اصلاح طلب معتدل هستند.

بخش نظردهی بسته شده است..