مدیرعامل فرهنگی ورزشی شهرداری یزد خبر داد؛

برگزاری ۳۰۰ جشن به مناسبت هفته امامت و ولایت در یزد

مدیرعامل‌ سازمان فرهنگی،‌اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ نهج‌البلاغه‌ خوانی بین اقشار مختلف جامعه، گفت: بیش از 300 جشن و برنامه‌های فرهنگی،‌ آموزشی و تبیینی به مناسبت هفته امامت و ولایت در یزد برگزار می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز به گزارش ایسنا-منطقه یزد،«محمدرضا پیرنیا» در نشست خبری که به منظور اعلام برنامه‌های هفته امامت و ولایت در یزد برگزار شد، با بیان این که ستاد مبشر غدیر ستادی دائمی است که در شهرداری یزد ایجاد شده، اظهار کرد: ترویج فرهنگ نهج البلاغه خوانی یکی از مهمترین اهداف و رسالت‌های این ستاد است.

وی با بیان این‌که ستاد مبشر غدیر برای اولین بار در استان یزد نهج البلاغه خوانی را بین مردم و خانواده‌های مختلف ترویج کرده است، افزود: ترویج این فرهنگ نقش مهمی در سلامت عمومی جامعه ایفا می کند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد در ادامه با اشاره به خصوصیات دافعه و جاذبه حضرت علی(ع)، گفت:‌ ایشان نماد واقعی از ارزش‌های اسلامی هستند که می‌توان به عنوان نمادی از رئوفت جامعه اسلامی و غضب آن در برابر مستکبران به جهانیان معرفی شود.

پیرنیا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره نقش خبرنگاران در ترویج فرهنگ ناب محمدی، تصریح کرد:‌ رسانه‌ها باید تمام تلاش خود را در راستای ترویج و نشر ارزش‌های اسلامی و فرهنگ نهج البلاغه خوانی در جامعه به کار گیرند.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به تدوین بیش از ۳۰۰ برنامه مختلف در ستاد مبشر غدیر یزد، خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات«آیات ولایت»،«امین کلام»،«جشن ترنم غدیر»،«جشن بزرگ مرتضی علی باحضور خادمین حضرت علی(ع)»،«برپایی ۱۱۰ ایستگاه مبشران غدیر» و برگزاری جلسات نهج‌البلاغه بین خانواده‌ها از جمله برنامه‌های در دستور کار ستاد مبشر غدیر در یزد است.

وی عاشقانه کار کردن اعضای ستاد مبشر غدیر را یکی از مهمترین ویژگی‌های اجرایی این ستاد دانست و بیان کرد: دستاوردهای مختلف این ستاد نتیجه همدلی و همراهی صمیمی دست‌اندرکاران این حوزه با یکدیگر است که اقدامی مثال‌زدنی و قابل تحسین است.

 

بخش نظردهی بسته شده است..