امام جمعه یزد:

قربانی ترور و کانون اصلی مبارزه با تروریست‌ها ایران است

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه استکبار به ویژه آمریکا که از ایجادکنندگان داعش است ایران را متهم به حمایت از تروریسم می‌کند گفت: قربانی ترور و کانون اصلی مبارزه با تروریست‌ها در جهان ایران است.

به گزارش یزدی نیوز به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری‌یزدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد به هفته دولت اشاره کرد و اظهار داشت: این هفته به مناسبت شهادت شهیدان رجایی و باهنرکه هردو از انسان‌های بسیار خوب و با تقوا و متعهد انقلاب و اسلام بودند به نام هفته دولت نام‌گذاری شده است.

وی بر ضرورت معرفی سیره و شخصیت شهیدان رجایی و باهنر و دیگر بزرگان انقلاب به نسل جوان تاکید کرد و ادامه داد: ایده حمایت از قرآن و دین، روحیه شهادت طلبی و خدمت به مردم، روحیه حمایت از اسلام و تلاش در راستای پیشرفت انقلاب از جمله بهترین ویژگی افراد است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه شهید رجایی در ارتباط با نماز اهمیت بسیار ویژه‌ای قائل بود، عنوان کرد: این تعبیر زیبا که "به نماز نگویید من کار دارم بلکه به کار بگویید وقت نماز است" از این شهید بزرگوار نقل شده است.

امام جمعه یزد به شروع دولت دوازدهم اشاره کرد و گفت: امیدواریم که دولت در چهار سالی که پیش رو دارد برای رفع مشکلات مردم و پیشرفت کشور تلاش کنند و سعی بر برطرف کردن موانع داشته باشند.

وی بر ضرورت ایجاد گشایش اقتصادی و رفع مشکلات معیشتی مردم تاکید کرد و افزود: دولت باید به ویژه در مسیر اقتصاد مقاومتی از استعدادهای برتر، نخبگان و نظریه‌های مختلف استفاده و زمینه پیشرفته کشور در زمینه‌های مختلف به ویژه اقتصادی را فراهم کند.

ناصری یزدی ادامه داد: موضوع دومی که باید حتما مورد توجه مسئولان دولت باشد و مقام معظم رهبری هم به آن توجه ویژه‌ای دارند و به دولت هم تاکید کردند، بحث فرهنگ و تربیت دینی در جامعه است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: هرچه که دولت در زمینه فعالیت‌های اقتصادی تلاش کند و به پیشرفت دست پیدا کند ولی به بحث فرهنگ، تربیت دینی و موارد مختلف دیگر توجه نداشته باشد هیچ فایده‌ای ندارد و آسیب‌های اجتماعی و بی‌اخلاقی‌ها در جامعه رواج پیدا می‌کند.

وی بر ضرورت توجه به نخبگان دینی و انقلابی در جامعه تاکید کرد و افزود: انسان نمی‌تواند به افرادی که به مسائل دینی خود پایبند نیستند اعتماد کند چرا که ممکن است همین افراد فریب برخی وسوسه‌ها را بخورند و به انقلاب خیانت کنند.

امام جمعه یزد گفت: در مقابل اگر به جوانان انقلابی و متدین توجه شود و از ظرفیت‌های آنها استفاده کرد، آنها به جامعه خدمت می‌کنند و در کنار مردم برای پیشرفت انقلاب تلاش می‌کنند نه اینکه همه زحمت‌هایی که برای وی کشیده شده را به یک پیشنهاد از طرف دشمنان نادیده بگیرد و به کشورهای غربی مهاجرت کند.

ناصری یزدی تصریح کرد: اگر مسئله فرهنگ و دین در جامعه حل شود بسیاری از مشکلاتی که الان جامعه با آن روبرو است حل می‌شود و انسان‌ها به دلیل پایبندی به ارزش‌های دینی به خود اجازه تخلف در هیچ زمینه‌ای را نمی‌دهند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد مدیریت جهادی را نیاز امروز جامعه ایران دانست و گفت: باید دست از کاغذبازی‌ها برداریم و به جای اینکه کارها را چندین ماه طول بدهیم سریع نسبت به اجرایی شدن آنها قدم برداریم.

وی به جنایت‌های منافقان و استکبار در طول سال‌های پس از انقلاب اشاره کرد و گفت: در ایران ۱۷ هزار شهید ترور داریم و واقعا در طول سال‌های انقلاب ایران در راستای مبارزه و مقابله با تروریست‌ها هزینه‌های بسیار زیادی داده است.

ناصری‌یزدی تصریح کرد: الان همان افرادی که تروریست‌ها را به وجود آورده‌اند و همیشه از آنها حمایت کرده‌اند ایران را محکوم می‌کنند که از تروریست حمایت می‌کند در حالی که ایران اصلی‌ترین کانون مبارزه با تروریست در جهان است.

 

بخش نظردهی بسته شده است..