امام‌جمعه ابرکوه:

گشایش اقتصادی؛ مهم‌ترین مطالبه مردم از دولت است

امام‌جمعه ابرکوه در خطبه‌های امروز نماز جمعه با اشاره به آغاز فعالیت دولت دوازدهم گفت: مهم‌ترین مطالبه مردم از دولت جدید گشایش اقتصادی و ارتقاء فرهنگ دینی است.

به گزارش یزدی نیوز به گزارش خبرنگار فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ابرکوه با اشاره به رأی اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهور، اظهار کرد: ۱۶ وزیر کمر همت برای خدمت به ملت را بستند و دولت دوازدهم کار خود را هم‌زمان با سالروز گرامیداشت شهید رجایی و باهنر که به‌راستی الگویی تمام‌عیار در سپهر سیاسی کشور برای دولتمردان به‌عنوان نماد دولت جهادی هستند، آغاز کردند.

حسینی تأکید کرد: مهم‌ترین مطالبه مردم از دولت دوازدهم گشایش اقتصادی و ارتقاء فرهنگ دینی جامعه است؛ قطعاً حل مشکل معیشت مردم در رونق یافتن بازار کار و اشتغال و تولید نیز مؤثر خواهد بود که باید مدنظر رئیس و دولتمردان دولت دوازدهم قرار گیرد.

امام جمعه ابرکوه تصریح کرد: میدان‌داران عرصه خدمت به ملت باید پرهیز از تجمّل گرایی و رفاه‌زدگی، هوشیاری در قبال نفوذ عناصر نااهل و نامحرم در بدنه دولت، حفظ بیت‌المال، غفلت نکردن از نیروهای باانگیزه و استفاده کردن از نیروهای انقلابی، دلسرد نکردن انقلابیون را در دستور کار دولت قرار داده و با بهره‌گیری از فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود برای پیشبرد امور با مدیریت جهادی و انقلابی تلاش کنند.

وی ضمن گرامیداشت اعیاد پیش رو و برپایی جشن‌های عروسی در این ایام، یادآور شد: راه انداختن کاروان بوق و ترقه‌بازی در ساعات پایانی شب که مردم در حال استراحت بوده و عده‌ای نیز کودک و بیمار دارند، ازجمله سنت‌های غلط غربی است که وارد جشن‌ها شده و مردم‌آزاری، حرام و گناه است. لذا از فرماندهی انتظامی درخواست می‌شود قاطعانه با این تخلفات برخورد کنند.

خطیب جمعه ابرکوه خاطرنشان کرد: از دیگر مرسومات غلط صرف کردن هزینه‌های هنگفت و بدعت‌گذاری‌های ناشی از چشم و هم‌چشمی برای خرج عکس، فیلم، آتلیه، گروه ارکست و … است که با این کار به جوانان و جامعه ستم می‌کنند.

حسینی بابیان اینکه بسیاری از جوانان چنین پول‌هایی ندارند و چون از این هزینه‌ها می‌ترسند، ازدواج نمی‌کنند، ابراز کرد: خانواده‌های مرفه و پولداران با این کارها برای اقشار متوسط و ضعیف چاهی از بدهکاری و گرفتاری می‌کنند که خداوند از این کار راضی نیست.

خطیب نماز جمعه ابرکوه در خاتمه به مناسبت‌های هفته آتی ازجمله شهادت امام باقر (ع)، روز عرفه و عید قربان اشاره کرد و گفت: جمعه آینده به علت برگزاری نماز عید قربان رأس ساعت ۸ صبح در مصلا شهدای محراب، نماز جمعه برگزار نمی‌شود.

 

بخش نظردهی بسته شده است..