برای تهیه گزارش شش ماهه سوم کمیسیون:

کمیسیون امنیت ملی از مرکز هسته‌ای کرج و ساغند یزد بازدید می‌کند

رئیس کمیته هسته‌ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از بازدید این کمیته از مرکز هسته‌ای کرج و ساغند یزد برای تهیه گزارش شش ماهه سوم کمیسیون درباره روند اجرای برجام خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزحجت‌الاسلام و المسلمین ذوالنوری درباره آخرین اقدامات هسته‌ای برای تهیه گزارش شش ماهه سوم کمیسیون امنیت ملی درباره روند اجرای برجام گفت: گزارش شش ماهه دوم کمیسیون امنیت ملی در حال حاضر در نوبت قرائت در جلسه علنی است و اکنون نیز کمیته هسته‌ای مشغول به تهیه گزارش شش ماهه سوم است.

وی توضیح داد: کمیته هسته‌ای باید گزارش شش ماهه سوم را ناظر به دو گزارش سه ماهه پنجم و ششم وزارت خارجه تهیه کند که موعد تحویل ششمین گزارش وزارت خارجه ۲۷ مهر ماه است.

ذوالنوری ادامه داد: با توجه به زمان باقی مانده تا ارئه ششمین گزارش سه ماهه وزارت خارجه کمیته هسته ای در حال بررسی پنجمین گزارش سه ماهه است و در این مدت برنامه بازدیدهایی را نیز پیش بینی کرده است.

رئیس کمیته هسته‌ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که قرار است این کمیته هفته آینده از مرکز هسته‌ای کرج بازدید داشته باشد و بازدید از UCF اصفهان، مخازن اورانیوم بندرعباس و ساغند یزد نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی در پایان یادآور شد که ساغند یزد اولین مرکز اکتشاف اورانیوم است که در عمق ۳۷ متری زمین قرار داشته و آژانس نیز از آن بازدید به عمل آورده است.

منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..