معاون قضایی دادگستری یزد:

رسیدگی به پرونده کودکان در شعب خاص انجام می شود

معاون قضایی دادگستری یزد با اشاره به لزوم رعایت حقوق کودکان گفت: رسیدگی به پرونده کودکان در شعب خاص انجام می شود.

به گزارش یزدی نیوز به گزارش خبرنگار مهر، احمد بهمنی ظهر امروز در نشست کارگروه زنان و خانواده استانداری با محوریت حقوق کودکان اظهار داشت: در استان یزد در رابطه با کودک برنامه های متعددی دنبال شده از جمله رسیدگی به پرونده کودکان که در شعب خاص انجام می شود.

وی ادامه داد: قضات این شعب در دوره های آموزشی ویژه ای شرکت می کنند و از مشاوران کودکان نیز برای ارائه مطالب مختلف استفاده می شود.

معاون قضایی دادگستری افزود: بحث نگهداری اطفال در کانون اصلاح و تربیت نیز مدنظر است که در رعایت حقوق اطفال نهایت همکاری و پیگیری می شود.

وی عنوان کرد: در رابطه با پرونده های خانواده و فرزندخواندگی نیز تعاملی با همکاران خود داریم که در صورت وجود طفل، خارج از نوبت رسیدگی شود و حکم قضایی لازم را صادر کنند.

بهمنی اظهار داشت: در سال ۹۵ پنج جلسه با حضور قضات دیوان عالی در رابطه با حقوق کودکان و نگهداری آنها در کانون اصلاح و تربیت برگزار شد که مصوبه خوبی داشتیم و در سال جاری دو نشست پیرامون این موضوع برگزار شد.

وی اضافه کرد: همچنین در آذر ماه سال گذشته با همکاری معاونت سیاسی استانداری و امور اتباع خارجی نشستی با کمیساریای سازمان ملل داشتیم که موجب رونق و شادابی کودکان شد.

بهمنی بیان داشت: پس از آن کارگاه نیز با جمعی از قضات و قضات شعب مربوطه به کانون اصلاح مراجعه داشتیم و از نزدیک با کودکان چند ساعتی گفتگو شد و خروجی آن تغییر نگاه قضات و آزادی حداقل پنج کودک بود.

بهمنی ادامه داد: از ناحیه وزارت کشور نیز هماهنگی هایی شده تا برگزاری کارگاه آموزشی در جنوب کشور انجام شود و در حال پیگیری هستیم تا این کارگاه آموزشی را برگزار کنیم.

وی اضافه کرد: در رابطه با رعایت حقوق کودک و اطفال اتباع خارجه در محاکم قضایی شعب اختصاصی داریم که به مشکلات و موضوعات مرتبط رسیدگی می کنند.

 

بخش نظردهی بسته شده است..