جهاددانشگاهی یزد، پارک علم و فناوری و مرکز توسعه فناوری سرامیک ایران تفاهم‌نامه نوشتند

سازمان جهاددانشگاهی استان یزد در تفاهم‌نامه‌ای سه جانبه با پارک علم و فناوری یزد و مرکز توسعه فناوری سرامیک ایران، همکاری می‌کند.

به گزارش یزدی نیوز به گزارش ایسنا – منطقه یزد، «سیدحسین میرحسینی» معاون پژوهشی سازمان جهاددانشگاهی استان در باره این تفاهم‌نامه که امروز دوشنبه به امضای «احمدرضا فقیه خراسانی» معاون فناوری و نوآوری پارک یزد و «رامین زارع» مدیر مرکز توسعه فناوری سرامیک ایران نیز رسیده است، گفت: این تفاهم‌نامه به منظور گسترش همکاری‌های پژوهشی فناوری فیمابین در حوزه صنعت سرامیک منعقد شده و براساس آن طرفین بایست حد اعلای تلاش خویش را در جهت گسترش توان ملی و بین‌المللی در حل مشکلات و معظلات علمی، تحقیقاتی و فناوری موضوع این تفاهم‌نامه بکار گیرند.

وی اظهار کرد: انتقال تکنولوژی همراه با دانش فنی یکی از مسائل مهمی است که تاکنون در کشور مغفول مانده است، در حالی که توجه به این مهم می‌تواند از اتلاف زمان و هزینه تا حد زیادی جلوگیری کند

میرحسینی در ادامه از موضوعات مورد اهتمام در این تفاهم‌نامه را تعریف مسائل و چالش‌های صنعت و اجرای طرح‌های تحقیقاتی کاربردی مورد نیاز منجر به دانش فنی با راه‌اندازی تیم‌های مشترک، ‌آموزش و بکارگیری نیروی انسانی متخصص در صنعت در قالب دوره‌های مصوب در مقاطع تحصیلی مختلف،  شناسایی چالش‌ها‌ی ملی و بین‌المللی با هدف اجرای طرح‌های کاربردی، برگزاری سمینارها و دوهر‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی کوتاه مدت به منظور ارتقاء توان علمی و فنی کارشناسان و مدیران صنعت، راه‌اندازی و تکمیل و تجهیز مراکز پژوهشی، تحقیقاتی و آزمایشگاهی مورد نیاز و تدوین و تالیف نشریات، اسناد و مدارک علمی به صورت مشترک، ذکر کرد.

وی همچنین تعریف و نظارت و بررسی نتایج طرح‌های تحقیقاتی در داخل و خارج کشور، هدایت و حمایت مشترک از پایان‌نامه‌‌های تحصیلی به سمت نیازهای تحقیقاتی صنعت، رصد فناوری‌های نوین و برنامه‌ریزی جهت ساخت یا انتقال فناوری‌های اولویت‌دار را از دیگر موضوعات این تفاهم‌نامه سه جانبه ذکر کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: این تفاهم‌نامه در ۷ ماده و سه نسخه تنظیم و برای مدت اجرای پنج سال به امضاء طرفین رسید.

«احمدرضا فقیه خراسانی» معاون فناوری و نوآوری پارک یزد نیز اظهار کرد: جهاددانشگاهی و پارک علم وفناوری یزد اهداف و ماموریت‌های مشترکی دارند که این عامل می‌تواند به همکاری های بیشتر این دو مجموعه منجر شود .

وی ادامه داد: رصد مشکلات استان و تلاش برای یافتن راهکاری نوآورانه برای رفع آن، یکی از اولویت‌های اصلی پارک یزد محسوب می‌شود .

فقیه خراسانی فزود: پارک علم و فناوری یزد در تلاش است جایگاه صنعتی استان یزد را ارتقا داده و بتواند نقش خود را منطبق با ماموریتش در این زمینه ایفا کند .

«رامین زارع» مدیر مرکز توسعه فناوری سرامیک ایران نیز به تشریح فعالیت‌های این مرکز و تشریح اهداف آن پرداخت .

گفتنی است، در پایان مقرر شد کارگروهی متشکل از پنج نفر به نمایندگی از طرفین تفاهم‌نامه به منظور اجرای آن تشکیل و موضوعات مورد توافق طرفین عملیاتی شود.

 

 

بخش نظردهی بسته شده است..