تاثیر منفی نماینده یزد بر رای یک وزیر یزدی

در پی اعلام تعداد آراء نمایندگان مجلس به کابینه  دولت دوازدهم، تنها بازمانده قطار پاستور مهندس بیطرف وزیر پیشنهادی یزدی تباری بود که سابقه وزارت در دولت اصلاحات را داشت  و نهایتا با ۱۳۳ رای مخالف نسبت به ۱۳۲ رای موافق از این مسیر باز ماند .
این موضوع واکنش های بسیاری را در شبکه های اجتماعی بین مردم یزد در پی داشت و عمده دلیل این واکنش ها این بود که سید ابوالفضل موسوی نماینده اصلاح طلب مردم یزد در جلسه مجلس به عنوان نماینده مخالف  وزیر نیرو سخنرانی کرد .
مهندس موسوی در شرایطی به عنوان نماینده یزد انتخاب شد که عموم مردم ایشان را نمی شناختند  و شاید تنها دلیل موفقیت ایشان در انتخابات، حمایت شورای اصلاح طلبان یزد بود ، نماینده ای که نه سابقه اجرایی آنچنانی داشت و نه اصلا خود و  خانواده اش در یزد حضور داشتند  اما چون از جانب شورای اصلاحات تائید شده بود باید به مجلس می رفت.
امروز با گذشت بیش از یک سال از انتخاب مهندس موسوی می بینیم که عملکرد این نماینده هم همانند سابقه مدیریتش چنگی به دل نمی زند و حتی بر خلاف باور ، به عنوان نماینده مخالف وزیر پیشنهادی نیرو نطق می کند و نهایتا این وزیر پیشنهادی یزدی ، از این مسیر  باز می ماند  و همین مساله باعث می شود مردم یزد  در شبکه های اجتماعی از خود واکنش هایی را  نشان دهند .
البته باید اذعان داشت  که مخالفت نماینده یزد با وزیر نیرو تاثیر آنچنانی در رای نمایندگان نداشت و عمده دلیل آن در روزهای اخیر  حواشی منفی پیرامون سدسازی در سال های گذشته و تبعات زیست محیطی آن به خصوص در دریاچه ارومیه و برخی نقاط استان خوزستان بود  اما  رنجش مردم یزد از ماهیت کاری است که از سوی نماینده اصلاح طلب یزد انجام شده است.
افکار عمومی  از این مساله آزرده شده است و در ذهنها این جور قلمداد می شود که چند رای کمتر موافقان وزیر نیرو  می توانست با نگاه مثبت نماینده شهرشان جبران شود ، کسی چه می داند شاید همان گونه که مردم در انتخابات شورای اسلامی شهر  به نمایندگان دوره گذشته به دلایل مختلف نه گفتند ، در انتخابات آینده مجلس هم نظر دیگری داشته باشند .  

محمد کاظم وکیل/ کارشناس ارشد ارتباطات

 

 

بخش نظردهی بسته شده است..