مدیرکل گمرک استان یزد:

صادرات از گمرک یزد به خارج کشور در مدت کمتر از ۳ ساعت میسر شد

مدیرکل گمرک استان یزد با اشاره به اینکه پیش از این صادرات از گمرک یزد حداقل هفت روز طول می کشید، گفت: با راه اندازی سامانه الکترونیکی جدید، صدور کالا در کمتر از سه ساعت میسر شده است.

به گزارش یزدی نیوزمهرداد پیرحیاتی  در جمع روسای تشکل‌های صنعتی و تولیدی، کارآفرینان و صادرکنندگان برتر کشور اظهار داشت: در حال حاضر تمام فرآیندها و تشریفات گمرکی در گمرک یزد الکترونیکی شده و گمرک یزد اکنون یک گمرک الکترونیک است.

وی ادامه داد: اکنون اگر مدارک و اسناد کامل باشد، کالای وارده در گمرک یزد حداکثر ظرف سه روز ترخیص می شود در حالی که پیش از راه اندازی سامانه های الکترونیکی، این اقدام طی ۲۶ روز انجام می‌شد.

پیرحیاتی خاطرنشان کرد: کالایی که پیش از این در مدت هفت روز به خارج از کشور ارسال می شد، اکنون در گمرک یزد به واسطه سامانه های الکترونیکی در کمتر از سه ساعت صادر می شود.

مدیرکل گمرک استان یزد با بیان اینکه تسهیلات صادراتی گمرک در هفته های اخیر بیشتر نیز شده است، اظهار داشت: بر این اساس محموله اظهارنامه های صادراتی با کنترل سطح یک (سبز) و دو (زرد) و یا اظهارنامه های صادراتی متقاضی ارزیابی در محل نیازی به ورود به گمرک مبدا ندارند و مستقیم به مرزهای خروجی هدایت می شوند.

پیرحیاتی افزود: همچنین در تسهیلات جدید فرآیند توزین که پیش از این در گمرک مبدا انجام می شد و معطلی فراوانی برای کامیون ها ایجاد کرده بود نیز حذف شده و آنها می توانند پس از بارگیری از انبار بدون معطلی، به طور مستقیم به مرزهای خروجی حرکت کنند.

وی تاکید کرد: در این اقدام جدید گمرک ایران دو فرآیند کارشناسی و ارزیابی ادغام شده و بررسی اظهارنامه ها در یک مرحله انجام می شود.

نصراله شریف فرد، نائب رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک کشور نیز در این نشست با بیان اینکه گمرک یزد همیشه همراه و همگام صنعت است، گفت: از تلاش های مدیرکل گمرکات یزد برای رفع مشکل واحدهای تولیدی و صادرکنندگان کاشی و سرامیک تقدیر کرد.

در این نشست هر یک از کارآفرینان و صادرکنندگان در سخنانی ضمن قدردانی از تسریع فرآیند صادرات و واردات در گمرک یزد، ادامه این روند را گامی موثر در پیشبرد و توسعه صنعت استان یزد دانستند.

مهر

 

بخش نظردهی بسته شده است..