معاون استاندار یزد تأکید کرد:

ضرورت آموزش همگانی برای مقابله با بحران

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد با اشاره به اهمیت مشارکت عمومی در ارتقای آگاهی عمومی در مدیریت بحران، به لزوم آموزش‌های همگانی برای مقابله صحیح با بحران تأکید کرد .

به گزارش یزدی نیوز به گزارش ایسنا-منطقه یزد،«سیدمحمدرضا سیدحسینی» اظهار کرد: نتیجه بی‌تفاوتی نسبت به موضوعاتی که باید به آن حساس و قبل از اتفاق از آن پیشگیری کنیم به بحران ختم می شود و متأسفانه این موضوعات همواره نادیده گرفته‌شده است .

وی در ادامه بر لزوم برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز تأکید و با اشاره به حادثه آتش‌سوزی اخیر در ساختمان پلاسکو، افزود: در حادثه اخیر ساختمان پلاسکو باوجود بیشترین امکانات کمترین بازدهی را داشتیم .

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد گفت: در استان و برخی شهرستان‌ها آمار ساخت‌وساز غیرمجاز در مرتبه‌های اول قرار دارد که لازم است شهرداری‌ها و بخشداری‌ها به این موضوع توجه و از آن جلوگیری کنند .

سید حسینی خاطرنشان کرد: روش مقابله با بحران باید علمی باشد و در زمان آغاز بحران به‌طور سلیقه‌ای با آن رفتار نشود .

وی آموزش مدیران و مردم را در خصوص مقابله با بحران ضروری دانست و بیان کرد: پس از آموزش مدیران باید آموزش محله‌ای و منطقه‌ای را در دستور کار خود قرار دهند تا نحوه صحیح مدیریت بحران افزایش یابد .

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به بحران بی‌آبی در کشور اشاره و تصریح کرد: نوع نگرش به شهرها و روستاها باید به‌گونه‌ای باشد که بتوان از بحران آب جلوگیری کرد .

سید حسینی در پایان بابیان این‌که بحران آب به سه تا جهار دسته تقسیم می‌شود؛ خاطرنشان کرد: آب شرب که تاکنون کنترل‌شده و آب کشاورزی و صنعتی که برنامه‌های کوتاه و بلندمدت آن در حال انجام است از موارد تقسیم بحران آب در کشور است .

 

بخش نظردهی بسته شده است..