فرماندار یزد خبر داد:

برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت بحران با حضور فعال تمام مدیران مرکز استان

فرماندار یزد با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و تشکیل شورای هماهنگی مدیرییت بحران این شهرستان،‌گفت: خوشبختانه تمام مدیران ادارات مرکز استان در کارگاه تمرینی آموزشی مدیریت بحران شرکت کردند.

به گزارش یزدی نیوز «مصطفی سالاری» در حاشیه مراسم افتتاحیه کارگاه آموزشی و تمرین ستادی مدیریت بحران با عنوان غدیر سه ویژه اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان های استان یزد با تاکید بر حضور فعال مدیران استان در عرصه مدیریت حوادث، اظهار کرد: حضور مدیران در خط مقدم حوادث رمز موفقیت و مهم‌ترین عامل مدیریت بحران است .

وی با قدردانی از حضور فعال مدیران دستگاه‌های اجرایی در مدیریت حوادث و دست اندرکاران برگزاری این کارگاه در شهرستان بافق،‌افزود: مسوولان وظیفه دارند قبل از وقوع بحران با آموزش‌های لازم و اطلاع‌رسانی به مردم در مواقع بحرانی از تلفات و خسارات ناشی از آن جلوگیری کنند، چرا که همکاری مردم، بهترین کمک به حل بحران و کاهش خسارات است .

فرماندار یزد گفت: مدیران تا زمانی که در سخت‌ترین شرایط در دل حادثه حضور پیدا نکنند نمی‌توانند نیروها و امکانات تحت امر خود را مدیریت کند، چرا که بدون حضور در محل حادثه نمی‌توان ابعاد و وسعت فاجعه را درک کرد .

رییس شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان یزد با اعلام این‌که بعد از پایان این دوره باید آموزش‌های لازم به عموم شهروندان ارائه شود خاطرنشان کرد: رسانه ملی، مطبوعات و شبکه های مجازی باید در آموزش و آگاهی دادن به مردم نهایت همکاری و کمک را داشته باشند و آموزش را باید از مدارس، دانشگاه‌ها، ادارات و خانواده ها شروع کنیم .

سالاری در پایان حادثه اخیر ساختمان پلاسکو در تهران و سیل در برخی از نقاط کشور را کلاس آموزشی برای مدیران بحران عنوان کرد و گفت: بازآفرینی و آموزش نیروی انسانی اصل اساسی در مدیریت بحران است .

بخش نظردهی بسته شده است..