انتخاب استان یزد به عنوان پایلوت آموزشی مدیریت بحران

به گزارش یزدی نیوزمعاون پیش‌بینی و پیشگیری سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به طرح های جامع خطر پذیری خاطرنشان  کرد: برخی ازاین طرح ها شامل طرح جامع خطرپذیری سیل، خشکسالی و زلزله است که خدمات آنها آماده و در حال پیگیری تامین اعتبار هستیم که در صورت آماده شدن، این طرح ها تاثیر خوبی در حوزه مدیریت بحران دارد.

سعیدی به اقدامات در حال انجام در خصوص گنجاندن ۲واحد درسی دردانشگاه ها در بخش بحران اشاره و افزود: این ۲واحد در دانشگاه ها به عنوان دروس اختیاری هستند که از بهمن ماه سال جاری در دروس دانشگاهی در کشور به دانشجویان آموزش داده می شود.

وی با بیان اینکه ایجاد مقطع دکتری مهندسی سوانح از اقدامات در حال پیگیری در خصوص مدیریت بحران است گفت: این اقدام به عنوان یک واحد درسی در دروس دانشگاه علوم پزشکی کشور قرار می گیرد.

معاون پیش‌بینی و پیشگیری سازمان مدیریت بحران کشور به طرح به عنوان یک نظامی یک امدادگر اشاره و خاطرنشان کرد: در این رابطه مکاتباتی به وزارت دفاع و ستاد کل نیروهای مسلح  فرستاده می شود و آموزش ها مدیریت بحران در دستور کار این نهاد قرار گرفته است.

سعیدی گفت: با اصول و سرفصل هایی که سازمان مدیریت بحران آماده کرده قرار است در این خصوص تفاهم نامه ای امضا و نیروهای نظامی در حوزه مدریت بحران آموزش ببینند.

وی افزود: در رابطه با آموزش های همگانی تفاهم نامه ای با صداوسیما نوشته شده که در این خصوص بحث اطلاع رسانی را دنبال می کند.

 

 

بخش نظردهی بسته شده است..