خانواده‌های یزدی باید نیاز به تحرک را در دانش آموزان بیدار کنند

به گزارش یزدی نیوزمعاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش یزد با اشاره به کم‌تحرکی دانش آموزان گفت: خانواده‌ها باید نیاز به تحرک را در دانش آموزان بیدار کنند.

 عباس دهقان  با بیان اینکه در حوزه تربیت بدنی و سلامت، یکی از راهبردهای مهم و سیاست های وزارت آموزش و پرورش، کیفیت‌بخشی است، اظهار داشت: در این زمینه به دنبال افزایش هرچه بیشتر تحرک در دانش آموزان هستیم.

وی با بیان اینکه بحث چاقی در کشور آمارهای مختلفی دارد، ادامه داد: متاسفانه با فقر حرکتی روبرو هستیم که از فقر فرهنگی نشأت می گیرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش یزد با اشاره به وضعیت استان در این زمینه اضافه کرد: در استان ما نیز فقر حرکتی وجود دارد اما میانگین ما از کشور بیشتر نیست ضمن اینکه اضافه وزن در میانگین کشوری پنج کیلوگرم اعلام شده اما در استان ما سه کیلوگرم است.

وی با اشاره به لزوم فعالیت های جنبی در مدارس بیان داشت: درس تربیت بدنی در هفته دو ساعت است و در این زمینه نمی توانیم نیازهای حرکتی دانش آموزان را در این زمان اندک تامین کنیم با این وجود به دنبال افزایش تحرک دانش آموزان هستیم.

دهقان عنوان کرد: در این زمینه چند طرح ارائه شده از جمله برگزاری المپیاد ورزشی، طرح حیاط پویا که تحرک خاصی دارد همچنین ورزش صبحگاهی که در تمامی مدارس در حال حاضر دنبال می شود.

وی از دیگر اقدامات موثر در این زمینه را اجرای حداقل یک رشته ورزشی در سطح کانون های ورزشی درون مدرسه ای برشمرد و افزود: اخیرا هم طرح مدرسه قهرمان تعریف شده که تا سطح ملی و بین المللی دنبال می شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش یزد با تاکید بر اینکه تحرک ورزشی نیاز به عزم ملی و خانوادگی دارد، گفت: لازمه آن فرهنگ سازی است و خانواده ها باید نیاز به تحرک را در خود و دانش‌آموزان بیدار کنند.

وی با بیان اینکه بخشی از نیاز را آموزش و پرورش می تواند تامین کند، اظهار داشت: در این زمینه نیز بحث تحرک معلمان را دنبال می کنیم به طوری که در سال چند رشته ورزشی را برای آنها ترتیب می دهیم و با استقبال خوبی در این رشته ها و رقابت ها شرکت می کنند.

دهقان از جمله این برنامه ها را شرکت در کوهپیمایی و استفاده از فضاهای ورزشی در سانس های مختلف عنوان کرد و افزود: آنچه مشکل عمده ما در این زمینه است، وجود فقر فرهنگی افراد در زمینه لزوم تحرک و پویایی بوده که متاسفانه برای سلامتی و ورزش خود تلاش چندانی نمی کنند.

منبع: مهر
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..