کارگاه آموزشی “مدیریت بحران” ویژه مسئولان یزد

به گزارش یزدی نیوزفرماندار یزد از برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت بحران ویژه مدیران یزد خبر داد و گفت: دستیابی به آمادگی و تمرین اقدامات و برنامه‌ای پیش بینی شده از مهم‌ترین اهداف برگزاری کارگاه آموزشی غدیر ۳ است.
 مصطفی سالاری  در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان یزد با تأکید بر اهمیت و ضرورت آشنایی مدیران با شرح وظایف خود در موضوع مدیریت بحران اظهار داشت: در مواقع بحرانی بویژه بحران‌های فراگیر برای خدمت‌رسانی بهتر لازم است تا مدیران و مسئولان ذیربط با آگاهی وآمادگی کامل نسبت به وظایف خود، حاضر باشند.

فرماندار یزد نقش آموزش را در مدیریت بحران‌ها بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: با آموزش است که می‌توانیم خسارت‌ها و تلفات ناشی از بحران‌ها را کاهش دهیم و در برخی موارد نیز با آموزش صحیح از بسیاری بحران‌ها و حوادث خطرآفرین جلوگیری می‌شود.

وی به حوادث و بحران‌های پیش آمده در سال‌های اخیر در کشور اشاره کرد و ادامه داد: خوشبختانه  در یزد مسئولان ارشد استان دغدغه مدیریت و پیشگیری از بحران دارند و لازم است دستگاه‌های اجرائی نیز به آمادگی لازم برای مقابله با بحران‌ها دست یابند.

وی با اعلام اینکه کارگاه تمرینی و آموزشی مدیریت بحران شهرستان‌ها غدیر ۳ از ۲۵ مردادماه به مدت دو روز در شهرستان بافق برگزار می‌شود، گفت: بنا بر دستور‌العمل و به منظور آشنایی همه مدیران لازم است تا همه مدیران مرتبط با مدیریت بحران در شهرستان یزد شخصاً در این کارگاه حضور داشته باشند.

سالاری تصریح کرد: در این کارگاه  مدیران ادارات شهرستان‌های استان در قالب یک تیم و به عنوان عضوی از شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان‌ها با آموزش‌های لازم آشنا می‌شوند.

فرماندار یزد افزود: حضور به موقع در کارگاه‌ها، میزان مشارکت در بحث و گفت‌و‌گو، استفاده بهینه از زمان، مستندسازی گزارش، ارائه گزارش از کارگاه‌ها، و پویایی و فعالیت کارگاه از شاخص‌های مهم در ارزیابی‌ها است.

سالاری با تقدیر از تلاش دستگاه‌های اجرایی که در سال گذشته اقدامات مهم و تأثیرگذاری را در رابطه با موضوع مدیریت بحران در شهرستان یزد انجام داده‌اند افزود: قطعاً میزان فعالیت و همچنین ارائه گزارش‌های لازم در این زمینه می‌تواند تسهیل‌گر جذب اعتبارات در سطح ملی باشد.

منبع: تسنیم
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..