درآمدهای مالیاتی اشخاص در سه ماهه به رکود خورد

به گزارش یزدی نیوزدر سه ماهه نخست سال درآمد مالیات اشخاص حقوقی به رکود خورد و ۱۷.۸ درصد کاهش یافته است، در عین حال مالیات بخش خصوصی جور دیگر بخش‌ها را کشیده و با رشد ۱۴.۸ درصدی روبرو شد.

در سه ماهه نخست سال جاری مالیات‌های مستقیم نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش ۷.۴ درصدی روبه‌رو شد. اشخاص حقوقی در این مدت ۴ هزار و ۸۷۰ میلیارد تومان مالیات پرداخت کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش ۱۷.۸ درصدی روبه‌رو است.

همچنین ۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان مالیات بر درآمد وصول شده و این بخش اوضاع بهتری نسبت به سایر بخش‌ها داشته و با رشد ۸.۷ درصدی همراه شده است. بیشترین رشد زیر بخش، مالیات بر درآمد مربوط به مالیات مستغلات با ۱۸.۴ درصد و مالیات حقوق کارکنان بخش خصوصی با ۱۴.۸ درصد است که توانسته عملکرد این بخش را بهبود ببخشد.

مالیات بر ثروت نیز اوضاع چندان مناسبی ندارد و با کاهش روبه‌رو بوده، به طوری که تنها ۵۸۰ میلیارد تومان در این مدت وصول شده و نسبت به مدت مشابه خود ۰.۶ کاهش یافته است. در بخش مالیات‌های غیرمستقیم که شامل سرفصل مالیات واردات و مالیات بر کالا و خدمات است، در مجموع، ۸ هزار و ۸۳۰ میلیارد تومان درآمد کسب شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵.۳ درصد رشد دارد.

به گزارش فارس، طبق آمارها ۱۸۰۰ میلیارد تومان مالیات بر واردات وصول شده و نیز ۴ هزار و ۸۹۰ میلیارد تومان سهم درآمدی از مالیات بر ارزش افزوده است که به ترتیب این دو بخش با ۶۱.۸ درصد رشد و ۴ درصد کاهش همراه بوده‌اند. مالیات بر فروش سیگار نیز ۹۰ میلیارد تومان و با رشد ۱۶.۱ درصدی وصول شد.

در مجموع، جمع کل درآمدهای مالیاتی دولت در سه ماهه امسال ۱۸ هزار و ۱۹۰ میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش ۱.۶ درصدی روبه‌رو شده و ۶۱.۳ درصد رقم مصوب سه ماهه محقق شده است.

 

 

بخش نظردهی بسته شده است..