اختتامیه سوگواره «شعر و نوحه سفینه» به تعویق افتاد

no-thumbs

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد از تأخیر در زمان برگزاری اختتامیه سوگواره «شعر و نوحه سفینه» خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزحجت الاسلام «علی کارگر» با اشاره به ارسال ۲۲۵ اثر به سوگواره استانی شعر و نوحه سفینه، گفت: این تعداد اثر از ۴۸ شاعر و نوحه‌سرا به این سوگواره ارسال شده است .
وی سطح کیفی آثار ارسالی را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: آثار ارسالی جهت بررسی و معرفی آثار برتر در اختیار هیئت داوران سوگواره قرار گرفته است .
کارگر اظهار کرد: هیئت داوران این سوگواره را حجت الاسلام زکریا اخلاقی، امد رضا قدیریان و عالیه مهرابی تشکیل داده‌اند .
وی با اشاره به برگزاری این سوگواره در موضوعات اربعین حسینی اجتماعی به‌سوی ظهور، شهدای مدافع حرم، جلوه‌های قرآنی در کربلا، عزت و ذلت در کربلا، زیارت عاشورا برنامه سلوک حسینی، عاشورا تبلور انتخاب و ایمان، عاشورا حیات و ممات محمدی و جلوه‌هایی از اخلاق متعالی در نهضت حسینیآ گفت: بیشترین آثار ارسالی مربوط به موضوعات شهدای مدافع حرم، اربعین حسینی اجتماعی به ‌سوی ظهور و عاشورا تبلور انتخاب و ایمان بوده است .
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان گفت: در مجموع ۱۰۵ شعر و ۱۲۰ نوجه به سوگواره شعر و نوحه سفینه ارسال شده است .
وی با اشاره به تأخیر در زمان برگزاری اختتامیه این سوگواره گفت: جهت برگزاری هر‌چه با شکوه‌تر اختتامیه تصمیم بر آن شد تا مراسم اختتامیه در نیمه دوم شهریور ماه و در ایام منتهی به ماه محرم برگزار شود .
کارگر در پایان ضمن تشکر از تمام شاعرانی که با ارسال اثر و حضور خود باعث برگزاری با شکوه این سوگواره شده‌اند، از تاخیر به وجود آمده عذرخواهی کرد .
گفتنی است، این سوگواره در دو بخش شعر و نوحه به همت اداره کل تبلیغات اسلامی استان و مشارکت حوزه هنری یزد برگزار می‌شود.

 

 

بخش نظردهی بسته شده است..