نمایشگاه نقاشی‌خط «مولود هشتم» در یزد

به گزارش یزدی نیوز؛حسین دشتی اردکانی، مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری یزد اظهار کرد: جمعی از هنرمندان یزدی نمایشگاه آثار نقاشی‌خط با عنوان «مولود هشتم» در نگارخانه حوزه هنری یزد برپا کردند.
مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری یزد افزود: در این نمایشگاه ۴۰ اثر نقاشی‌خط از ۱۰ هنرمند یزدی با موضوع میلاد حضرت امام رضا (ع) و اسماء الهی به تماشا گذاشته شد.
دشتی اردکانی ادامه داد: این نمایشگاه محصول دو کارگاه آموزشی نقاشی‌خط است که از ابتدای سال‌جاری تاکنون در این مرکز برگزار شده است.
وی با بیان اینکه بخشی از این آثار همزمان با میلاد امام هشتم در نگارخانه حوزه هنری خلق شد، گفت: در این کارگاه دو روزه خوشنویسان و معلی‌نویسان با بهره‌گیری از تکنیک‌های نقاشی‌خط و ترکیب آن با خط معلی با آفرینش آثاری با حال و هوای رضوی و اسماء الهی، عشق و ارادت و احساسات خود را در قالب بوم و رنگ به ساحت مقدس آن امام رئوف ابراز کردند.
دشتی با اشاره به اینکه این هنرمندان حدود چهار سال است در عرصه معلی‌نویسی فعالند، افزود: طلیعه این کارگاه‌ها خردادماه امسال با حضور محمدرضا شفیعی مدرس دانشگاه و فوق ممتاز انجمن خوشنویسان ایران آغاز شد که با توجه به استقبال هنرمندان، دو کارگاه دیگر نیز تا پایان سال‌جاری برگزار خواهد شد.
مسئول هنرهای تجسمی حوزه هنری استان ضمن دعوت از علاقه‌مندان برای بازدید از این آثار گفت: نمایشگاه نقاشیخط «مولود هشتم» تا پایان مردادماه، صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۳ پذیرای هنرمندان و هنردوستان خواهد بود.

بخش نظردهی بسته شده است..