«بررسی و ارائه راهکارهای پیشگیری از کودک آزاری» در یزد

به گزارش یزدی نیوزمیزگرد تخصصی بررسی و ارائه راهکارهای پیشگیری از کودک آزاری با حضور حسین افراسیابی جامعه شناس و عضو هیات علمی دانشگاه، حسینعلی دهقانی زاده مشاوره خانواده و مدرس دانشگاه، محمدعلی صادق پور معاون پیشگیری بهزیستی یزد و حمیده قائمی زاده کارشناس مسئول فوریت های اجتماعی بهزیستی برگزار شد.   
حسین افراسیابی، جامعه شناس و عضو هیات علمی دانشگاه در این میزگرد گفت: بیشتر کودک آزاری ها توسط مراقبان کودک صورت می گیرد که این تلخ ترین بخش کودک آزاری است.
وی انزوای اجتماعی، سرایت بین نسلی، خلع گفت و گو، نظام مراقبت اجتماعی کودک و بزرگسال و تاخر جامعه پذیری، هنجارهای فرهنگی، خلع گفتگو را از عوامل شرایط اجتماعی در پدیده کودک آزاری بیان کرد و گفت: والدینی که با فرزندان خود رفتارهای خشونت آمیز و پرخاشگرانه دارند آنها هم در آینده با فرزندانشان همین رفتار را خواهند داشت.
حسینعلی دهقانی زاده، مشاوره خانواده و مدرس دانشگاه هم با بیان اینکه  عومل روانشناسی و روانشناختی در کودک آزاری نقش دارد گفت: یک برنامه آموزشی مدون برای پیشگیری از این معضل نداریم.
وی افزود: اگر یک مورد آزار و اذیت قرار گیرد بسیار مهم است و نباید نسبت به آن بی توجه بود بنابراین باید به آموزش در این زمینه توجه شود.
صادقی پور، معاون پیشگیری بهزیستی استان یزد نیز گفت:  آموزش والدین در زمینه رفتار درست با کودکان باید قبل ازدواج صورت گیرد.
وی افزود: اگر یک مورد آزار و اذیت قرار گیرد بسیار مهم است و نباید نسبت به آن بی توجه بود بنابراین باید به آموزش در این زمینه توجه شود.
صادقی پور یادآور شد: در خانواده های درگیر اعتیاد کودک آزاری بیشتر رخ می دهد که در این زمینه باید چاره اندیشی شود.
حمیده قائمی زاده، کارشناس مسوول فوریت های اجتماعی بهزیستی یزد در ادامه این میزگرد گفت: کودکان از آسیب پذیرترین گروه های جامعه هستند و خطر تعرض افراد گوناگون در خانواده یا اجتماع همواره آنها را تهدید می کند.
وی افزود: آزار و اذیت به شکل های مختلفی رخ می دهد و متاسفانه گاهی کانون خانواده عرصه ای برای بروز خشونت و درد رنج برای کودکان است.
یادآور می شود در این میزگرد، عوامل و علت وقوع کودک آزاری، راههای پیشگیری، کاهش و کنترل آزار کودکان در ابعاد و زمینه های مختلف از جمله جسمی، روحی و روانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در این میزگرد معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان، مدیرکل امور بانوان، مدیرکل و معاونین بهزیستی استان و جمعی از فعالین اجتماعی حضور داشتند.

منبع: ایکنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..