برگزاری اختتامیه سوگواره «سفینه» در یزد

به گزارش یزدی نیوزحجت الاسلام علی کارگر، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به ارسال ۲۲۵ اثر به سوگواره استانی شعر و نوحه سفینه اظهار کرد: این تعدا اثر از ۴۸ شاعر و نوحه سرا به این سوگواره ارسال شده است.
کارگر سطح کیفی آثار ارسالی را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: آثار ارسالی جهت بررسی و معرفی آثار برتر در اختیار هیئت داوران سوگواره قرار گرفته است.
وی گفت: هیئت داوران این سوگواره را حجت الاسلام زکریا اخلاقی، احمدرضا قدیریان و عالیه مهرابی تشکیل داده‌اند.
وی با اشاره به برگزاری این سوگواره در موضوعات اربعین حسینی اجتماعی به‌سوی ظهور، شهدای مدافع حرم، جلوه‌های قرآنی در کربلا، عزت و ذلت در کربلا، زیارت عاشورا برنامه سلوک حسینی، عاشورا تبلور انتخاب و ایمان، عاشورا حیات و ممات محمدی و جلوه‌هایی از اخلاق متعالی در نهضت حسینی گفت: بیشترین آثار ارسالی مربوط به موضوعات شهدای مدافع حرم، اربعین حسینی اجتماعی به‌سوی ظهور و عاشورا تبلور انتخاب و ایمان بوده است.
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: در مجموع ۱۰۵ شعر و ۱۲۰ نوحه به سوگواره شعر و نوحه سفینه ارسال شده است.
وی با اشاره به تأخیر در زمان برگزاری اختتامیه این سوگواره گفت: جهت برگزاری هر چه با شکوه تر اختتامیه تصمیم بر آن شد تا مراسم اختتامیه در نیمه دو شهریور ماه و در ایام منتهی به ماه محرم برگزار شود.
کارگر ضمن تشکر از تمام شاعرانی که با ارسال اثر و حضور خود باعث برگزاری باشکوه این سوگواره شده اند از تاخیر به وجود آمده عذر خواهی کرد.
یادآور می شود این سوگواره در دو بخش شعر و نوحه به همت اداره کل تبلیغات اسلامی استان و مشارکت حوزه هنری یزد برگزار می‌شود.

منبع: ایکنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..