آماری ناخوشایند برای یزدیها:

سرانه ورزشی یزد ۳۸ سانتی متر!

سرانه ورزشی یزد ۳۸ سانتی متر با حداقل‌های افق ۱۴۰۴ فاصله دارد.

به گزارش یزدی نیوزمدیرکل ورزش و جوانان استان یزد گفت: سرانه ورزشی یزد ۳۸ سانتی متر با حداقل‌های افق ۱۴۰۴ فاصله دارد.
 مسعود شریعتی  در نشست خبری با خبرنگاران یزد، اظهار داشت: در صورتی که برنامه‌های ورزشکاران توسط رسانه‌ها منتشر و به جامعه منتقل شود، قطعا انگیزه بسیار بیشتری بین آنها ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه شاخص اصلی ورزش استان در سال‌های متمادی بر روی افزایش سرانه ورزشی بوده، گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته اتفاق خوبی در این زمینه نیفتاده و سرانه در برخی شهرستان‌ها افزایش پیدا نکرده و در برخی نقاط هم به دلیل آمایش بندی نادرست امکانات ورزشی به صورت درست توزیع نشده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد سرانه ورزشی شهرستان یزد را نزدیک به ۲۷ سانتی متر مربع برای هر نفر دانست و گفت: در دو سال گذشته تلاش شده که توزیع سرانه بر اساس نیاز استان در پروژه‌های جدید و همچنین پیشرفت ساخت در پروژه‌های نیمه تمام انجام شود.

شریعتی بیان کرد: اتفاق خوبی که در سال گذشته افتاد و در برنامه ششم ابلاغ شد، بحث بودجه مستمر ۲۷ صدم درصد اعتبارات ارزش افزوده است که می‌تواند کمک شایانی به توسعه سرانه ورزشی استان داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه استان یزد در سال گذشته بالاترین میزان جذب اسناد خزانه را در بین استان‌های دیگر داشته، افزود: سال گذشته ۳۰ پروژه ورزشی در استان یزد به همت خیران آغاز به کار کرده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد ادامه داد: در حال حاضر ۲۳ پروژه ورزشی استان آماده بهره‌برداری است که به عنوان برنامه‌های این اداره کل در هفته دولت اعلام شده و در این هفته به بهره‌برداری می‌رسد.

وی به فعالیت ۴۸ هیئت استانی و در مجموع بیش از ۳۰۰ هیئت ورزشی شهرستانی در استان یزد خبر داد و عنوان کرد: سال گذشته استان یزد موفق به کسب ۲۶۹ مدال کشوری و ۷۳ مدال برون مرزی و ۱۴۸ مورد برگزاری مسابقات کشوری شده است.

وی بیان کرد: خوشبختانه در زمینه‌های مختلف شاخص‌های ورزشی در یزد رو به افزایش است و امیدواریم که در سال‌های آینده هم این شاخص‌ها افزایش بهتر و بیشتری داشته باشند.

شریعتی به اختصاص حدود دو میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زا و تجهیزات باشگاه‌های ورزشی یزد خبر داد و عنوان کرد: خوشبختانه تا الان باشگاه‌ها برای کل این دو میلیارد تومان به بانک عامل معرفی شده‌اند و با توجه به درخواستی که به وزارتخانه ارسال کردیم، دو میلیارد دیگر برای تجهیز باشگاه‌های ورزشی مناطق دور افتاده و محروم استان اختصاص پیدا کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد افزود: استان یزد ۲۸۲ شهید ورزشکار شناسایی شده دارد و یکی از برنامه‌های این اداره کل، سرکشی از خانواده‌های این شهدا است که امسال ۷۰ مورد دیدار با خانواده‌های شهدای استان صورت گرفته است.

 

 

بخش نظردهی بسته شده است..