مدیر کل آموزش و پرورش استان:

ثبت نام بیش از ۷۵ درصد دانش آموزان استان یزد/ هفت درصد دانش آموزان استان یزد اتباع هستند

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به آغاز ثبت نام دانش آموزان در مدارس استان یزد گفت: بیش از ۷۵ درصد دانش آموزان استان یزد در مدارس ثبت نام شده اند.

به گزارش یزدی نیوزاحمد شیرزاد، مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: امسال سال تحصیلی جدید را با بیش از ۲۳۸ هزار در ۱۰ هزار و ۶۹ کلاس آغاز خواهیم کرد که نزدیک به دو هزار مدرسه فعالیت خود را در این راستا فعال می شوند.

 

وی افزود: ۹۱ درصد دانش آموزان ما شهری هستند و فقط ۹ درصد دانش آموزان ما روستایی هستند که تاکنون ۷۵ درصد ثبت نام های دانش اموزان انجام شده است.

 

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد خاطرنشان کرد: امسال رشد جمعیت دانش آموزان پنج و هشت دهم درصد است که مربوط به مهاجرین و اتباع بیگانه است.

 

شیرزاد تصریح کرد: کلید طلایی کامیابی موفقیت یزد در ثبت جهانی شامل فرهنگ توکل مردم دارالعباده یزد، فرهنگ سخت کوشی و همدلی در استان یزد بوده است.

 

وی ادامه داد: در سال جاری توفیقات کسب رتبه های تک رقمی کنکور سراسری، رتبه های برتر المپیادهای علمی و جشنواره ها و مسابقات  داشتیم که حاصل تلاش معلمان و دانش آموزان و آموزش و پرورش استان بود.

 

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: امسال شورای آموزش و پرورش استان یزد رتبه اول کشوری را با توجه به شاخصه ها کسب کرد.

 

شیرزاد بیان کرد: یکی از مجموعه های موفق استان مجمع خبرین مدرسه ساز یزد است که با توجه به مشکلات مالی دولت هرروز شاهد پیشرفت روز افزون این بخش بودیم که پیگیری ساخت ۲۱ مدرسه از ابتدای سال نشان دهنده این موفقیت است.

 

وی بیان کرد: جامعه انتظار خاصی از آموزش و پرورش دارد و درخواست فضای تربیتی، خلاق دارد و در این راستا نیز مدارس ما نیاز به گفتگو میان مدیر و معلم و دانش آموز و اولیا است و معیار ما نیز در این بخش رضایت اولیا است.

 

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد خاطرنشان کرد: در مدارس تلاش شده تا به بحث ادبیات و هنر توجه ویژه ای شود و از تمرکز زدایی به مسئولیت پذیری و مشارکت جویی سوق پیدا کند.

 

شیرزاد تصریح کرد: ما اخیرا ۲۸۸ آپارتمان برای معلمان فاقد مسکن  شهر یزد ساختیم و هنوز کامل پر نشده است و ۲۲۰ نفر دارای شرایط،  ثبت نام کرده اند و مابقی نیز بر اساس شرایط اختصاص داده می شود.

 

وی گفت: حدود هفت درصد از دانش آموزان ما اتباع هستند که بالغ بر ۱۳ هزار نفر هستند و در برخی از شهرستان ها تفکیک شده اند و در یزد نیز ۷۰ درصد تفکیک شده اند.

 

 

بخش نظردهی بسته شده است..