لیست 8 نفره شد:

۲ نفر از لیست شهرداران پیشنهادی شورای پنجم یزد خارج شدند

۲ نفر از لیست شهرداران پیشنهادی منتخبان دوره پنجم شورای شهر یزد از تصدی این پست انصراف دادند.

به گزارش یزدی نیوزلیست شهرداران پیشنهادی منتخبان دوره پنجم شورای اسلامی شهر یزد منتشر شد و ۱۰ گزینه در این لیست قرار داشت.

گزینه‌های معرفی شده شورای اسلامی شهر یزد، شامل افراد با سوابق و تحصیلات متعددی است که از جمله این سوابق می‌توان به معاون فعلی و معاون پیشین استاندار یزد، شهردار پیشین یزد، مدیرکل پیشین میراث فرهنگی یزد، شهردار فعلی اصفهان و افراد مختلف دیگر اشاره کرد.

پیش از این هم لیست ۱۰ نفره‌ای از سوی برخی شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود و از این لیست به عنوان لیست پیشنهادی منتخبان شورای پنجم یاد می‌شد که برخی رسانه‌ها از قول غلامعلی سفید یکی از منتخبان شورای شهر یزد مدعی شدند که تنها شش نفر از این لیست درست است و مابقی اسامی در بین پیشنهادهای شورای شهر نیستند.

به هر صورت شب گذشته لیست اسامی شهرداران پیشنهادی شورای اسلامی شهر یزد در دور پنجم منتشر شد و رسانه‌ها اقدام به انتشار لیست این افراد کردند.

در بین این گزینه‌ها، نام محمدرضا بابایی معاون پیشین استاندار یزد و کاندیدا دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مهریز به چشم می‌خورد که برخی وی را یکی از جدی‌ترین گزینه‌های شهرداری آینده یزد معرفی می‌کردند.

محسن عباسی سخنگوی منتخبان پنجمین دوره شورای اسلامی شهر یزد در ارتباط با انصراف احتمالی برخی از اعضای لیست منتشر شده توسط اعضای شورای شهر پنجم یزد به خبرنگار تسنیم در یزد گفت: این لیست پیشنهادی است که منتخبان شورا اعلام کرده‌اند و از افرادی که نامشان در آن قرار دارد درخواست شده که برنامه‌های خود را ارائه کنند.

وی خاطرنشان کرد: ممکن است برخی افراد در هر مرحله از کار به دلایلی از حضور در این عرصه و یا ادامه مراحل بررسی توسط اعضای شورا انصراف دهند.

با وجودی که نام "محمدرضا بابایی" در بین اسامی پیشنهادی شورای شهر پنجم یزد به چشم می‌خورد وی در توئیتر خود بیان کرده که تصمیمی برای شهرداری یزد ندارد و برنامه‌ای هم ارائه نکرده است.

وی در این پست آورده است: "برخی از شبکه‌های اجتماعی از اینجانب به عنوان یکی از ۱۰ نامزد شهرداری یزد نام برده‌اند، حال آنکه هیچ برنامه‌ای به شورای محترم شهر ارائه نداده‌ام."

علاوه بر بابایی، "محمدمهدی شرافت" که در کارنامه خود شهرداری یزد و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد را هم دارد و از وی به عنوان یکی از مهمترین عوامل ثبت جهانی بافت تاریخی یزد یاد می‌شود هم امروز در اینستاگرام خود انصراف داد.

وی در این پست خود که با تصویری از بافت تاریخی یزد منتشر شده نوشته است: "با بهترین آرزوها برای ساکنان یزد و امید توفیق منتخبین شایسته و بزرگوار مردم در دوره پنجم شورای اسلامی شهر، با سپاس ویژه به واسطه قراردادن نام اینجانب در میان لیست ۱۰ نفره گزینه‌های تصدی مسئولیت سنگین شهرداری یزد، بدینوسیله مجددا انصراف قطعی خود را اعلام می‌نمایم."

مدیرکل پیشین میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در ادامه پست خود آورده است: "خوشبختانه زمینه‌های خدمت به مردم و شهر فراوان است و انشاالله در بخش‌های دیگری خادم مردم و همراه عزیزان شورا و سایر بزرگان این استان خواهم بود."

به گزارش تسنیم،با انصراف بابایی و شرافت، لیست پیشنهادی شورای اسلامی شهر یزد به ۸ نفر رسید و عملا کار بررسی طرح‌ها و برنامه‌های گزینه‌های شهرداری یزد در ارتباط با این هشت نفر انجام می‌شود.

بخش نظردهی بسته شده است..