مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی یزد:

بهره برداری از شهرک الکترونیک و فناوری اطلاعات استان یزد تا پایان سال جاری

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد از بهره برداری شهرک تخصصی الکترونیک و فناوری اطلاعات استان یزد تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز ، "سید مسعود عظیمی" در برنامه تلویزیونی رصد که از شبکه تابان بصورت زنده پخش شد، با اعلام این خبر گفت: این شهرک تخصصی که در جنب شهرک صنعتی یزد واقع شده است با مساحت ۵۰ هکتار تا اواخر سال جاری آماده واگذاری به علاقمندان به سرمایه گذاری می شود.

عظیمی با اشاره به بحث کمبود آب در استان گفت: احداث این شهرک صنعتی و اسقرار صنایع نوین و Hi-tech در آن تاثیر بسزایی در مصرف آب در صنایع داشته و کاهش چشمگیری در آب بری صنعت دارد.

وی افزود: برخی از امکات اولیه شهرک نظیر خط انتقال اب و شبکه روشنایی و تزویع برق شهرک احداث شده است و زمینه حضور سرمایه گذاران تا چند ماه آینده بطور کامل ایجاد خواهد شد.

وی در تشریح موقعیت مکانی این شهرک گفت: همجواری با شهرک صنعتی یزد و منطقه ویژه اقتصادی، قرار گرفتن در محدوده کریدور علم و فناوری یزد، نزدیکی به خط آهن، جاده کمربندی و فرودگاه ، این شهرک را از موقعیت جغرافیایی ممتازی برخوردار کرده است.

وی ادامه داد: ایجاد بستر مناسب برای تجاری سازی ایده ها و اختراعات قشر جوان و نخبه یزدی و ارائه اختراعات و مدل های آزمایشی به صنایع و کارخانجات مستقر در سایر شهرکهای صنعتی و حتی خارج از استان یزد از جمله اهداف دیگر احداث این شهرک تخصصی در استان است.

عظیمی در بخش دیگری از سخنانش در تشریح اقدامات شرکت برای استفاده از پساب فاضلاب واحدهای صنعتی گفت: در حال حاضر در شهرکهای صنعتی جهان آباد میبد، مهریز و ‌یزد و ناحیه صنعتی مروست تصفیه خانه فاضلاب احداث شده است که فاضلاب خروجی از واحدهای صنعتی پس از تصفیه در مصارف آبیاری فضای سبز استفاده می شود.

وی یادآور شد: ایجاد تصفیه خانه فاضلاب در شهرکهای صنعتی اردکان و تفت نیز در دست اقدام است.

بخش نظردهی بسته شده است..