معاون گردشگری:

راهنمایی تورهای خارج از کشور را اغلب یزدی ها بر عهده دارند

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد با اشاره به اقدامات انجام شده در مجموعه میراث فرهنگی یزد گفت: راهنمایی تورهای خارج کشور را اغلب، یزدی ها بر عهده دارند.

به گزارش یزدی نیوزمحمدرضا نصیری  در نشست تخصصی اشتغال استان یزد با اشاره به فعالیت های پیش بینی شده این دستگاه در حوزه گردشگری و صنایع دستی برای اشتغالزایی اظهار داشت: استان یزد از ظرفیت های خوبی در زمینه صنایع دستی و گردشگری برخوردار است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در حوزه گردشگری با توجه به اینکه ۲۰۰ متقاضی برای بوم گردی داریم که به ازای هر درخواست دو شغل ایجاد می شود.

معاون گردشگری میراث فرهنگی یزد با بیان اینکه در حال حاضر ۵۰ واحد بوم گردی در یزد فعال است افزود: تا پایان سال ۵۰ واحد دیگر بوم گردی ایجاد می شود اما درخواست برای ایجاد بوم گردی ها در استان زیاد بوده و با استقبال همراه است.

وی اضافه کرد: بیشترین متقاضی بوم گردی برای بافت تاریخی است و چون باید هماهنگی ها برای مرمت و بازسازی در بافت تاریخی با میراث فرهنگی باشد، پروسه عمرانی در این زمینه طولانی تر می شود.

معاون گردشگری میراث فرهنگی یزد همچنین از فعالیت کمپ های کویرنوردی در چهار شهرستان استان خبر داد و گفت: عمده درخواست هایی که در این زمینه وجود دارد برای شهر یزد است که در دو منطقه فهرج و دروازه قرآن ایجاد شود.

وی میزان اشتغالزایی برای هر کمپ را ۲۰ نفر برشمرد و تصریح کرد: این میزان اشتغال تنها در شهر یزد و با ایجاد فقط بیست کمپ کویرنوردی ۲۰۰ نفر خواهد بود.

نصیری همچنین از وجود تقاضا برای ایجاد مراکز تفریحی و سرگرمی در حوزه گردشگری خبر داد و عنوان کرد: مراکز تفریحی سرگرمی به سمتی سوق گرفته که در تفت و مهریز بیشترین تقاضا را داریم اما در زمینه رستوران و پذیرایی است و اشتغال خوبی هم می تواند ایجاد کند.

وی از دیگر زمینه ها و اولویت های ایجاد اشتغال در حوزه گردشگری را بحث گردشگری سلامت و اشتراک آن  با دانشگاه علوم پزشکی دانست و اظهار داشت: در این زمینه نیز ایجاد پنج هزار اشتغال پیش بینی شده ضمن اینکه دفاتر راهنمایی برای پذیرش بیماران و رزرو هتل در بین استان ها ایجاد شده است.
 

منبع: مهر
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..