سامانه اطلاعات مکانی شهرک ها و نواحی صنعتی استان یزد

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد از راه اندازی سامانه اطلاعات مکانی (GIS) شهرکها و نواحی صنعتی استان یزد همزمان با 21 مرداد ماه روز حمایت از صنایع کوچک خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز، سید مسعود عظیمی ظهر امروز در بازدید از شهرک صنعتی مهریز و ۲ واحد تولیدی با اعلام این خبر گفت: سیستم سامانه‌ای GIS  با هدف ایجاد تعامل و سهولت در واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران با مشخصات و اطلاعات مکانی و توصیفی دقیق راه‌اندازی شده است و با اجرای این سیستم اطلاعات تمام زمین‌ها و امکانات موجود در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به‌ صورت عملیاتی از طریق سایت http://gis.isipo.ir  در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گرفته است تا با آگاهی از اطلاعات موجود بتوانند نسبت به انتخاب، خرید زمین و سرمایه‌گذاری مناسب اقدام کنند.

عظیمی افزود: با راه‌اندازی این سامانه و ورود به آن بر روی نقشه کل کشور و استان یزد امکان جست‌وجوی زمین‌های صنعتی را از بین قطعات قابل واگذاری بر اساس متراژ و تسهیلاتی چون آب و برق و کاربریهای مختلف فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: این سامانه به سرمایه‌گذاران صنعتی امکان می‌دهد تا با آگاهی از مجموعه امکانات زیربنایی و ویژگی‌های منطقه قطعات زمین صنعتی مورد نظر خود را انتخاب کنند و بدین طریق از احتمال بروز هرگونه رانت اطلاعاتی اجتناب ورزند.

وی تأکیـد کرد: با اجرای این طرح سطح خدمات در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی ارتقا خواهد یافت و مردم از خدمات دولت الکترونیک بهره مطلب را خواهند برد تا بتواند با اطلاعات دقیق و مناسب، فضای کسب‌ وکار را بهبود بخشد و موجب رشد و توسعه اقتصادی شود.

عظیمی ادامه داد: متقاضیان زمین‌های صنعتی به کمک رایانه، تبلت و یا تلفن همراه و از طریق نشانی اینترنتی  gis.isipo.ir وارد سامانه اطلاعات مکانی شده و با استفاده از مرورگرهای متعارف و با توجه به سطوح دسترسی پیش‌بینی شده امکانات نرم افزار را در اختیار خواهند داشت.

گفتنی است: سامانه اطلاعات مکانی شهرکها و نواحی صنعتی کلیه شهرکها و نواحی صنعتی به بهره‌برداری رسیده استان یزد معادل ۳۱ شهرک و ناحیه صنعتی با مساحتی بالغ بر ۶ هزار و ششصد هکتار را تحت پوشش قرار داده است.

بخش نظردهی بسته شده است..