تمام استان یزد با مشکل خشکسالی مواجه است :

آب‌رسانی به ۳۳۰ روستا در یزد با تانکر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد گفت: آب‌رسانی به ۳۳۰ روستا در یزد به وسیله تانکر انجام می‌شود.

به گزارش یزدی نیوزمحمد فاتحی در نشست خبری با خبرنگاران یزد با اشاره به اینکه تمام استان یزد در دو دهه اخیر با مشکل خشکسالی روبه‌رو بوده، اظهار داشت: منابع آبی به ویژه منابع آبی روستایی در استان یزد افت شدیدی را در سال‌های اخیر تجربه کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه اکثر آب شرب روستایی استان یزد از سفره‌های آبی زیرزمینی است، گفت: تنها ۶۷ روستا در استان یزد از آب انتقالی استفاده می‌کنند و مابقی روستاها دسترسی به آن ندارند.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان یزد خاطرنشان کرد: از یک هزار و ۲۰۰ روستا در استان یزد، ۷۰۰ روستا تحت پوشش این شرکت هستند  که بخش قابل توجهی از آب شرب مورد نیاز آنها توسط تانکر تامین می‌شود.

فاتحی با بیان اینکه منبع آب اکثر روستاهای استان یزد از طریق چشمه‌ها و قنات‌ها است، گفت: ۴۲۲ منبع آبی، ۳۳۳ حلقه چاه، ۱۵ دهانه چشمه و ۴۸ قنات تامین آب شرب روستایی استان یزد را بر عهده دارند.

وی نیاز آبی روستاهای یزد را یک هزار و ۲۰۰ لیتر در ثانیه دانست و گفت: متاسفانه در حال حاضر تنها ۸۰۰ لیتر آب در ثانیه در اختیار داریم و ۴۰۰ لیتر دیگر را با کمبود مواجه هستیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد عنوان کرد: با توجه به این کمبودی که در تامین آب شرب روستاها با آن روبرو هستیم، در حال حاضر آب‌رسانی به ۳۳۰ روستا به وسیله تانکر انجام می‌شود.

فاتحی عنوان کرد: یکی دیگر از مسائلی که در زمینه تامین آب روستاها با آن روبه‌رو هستیم، بحث نوبت‌بندی آب در روستاهاست که الان آب‌رسانی به ۴۰۰ روستا در یزد به این وسیله انجام می‌شود.

وی ادامه داد: به ویژه در روستاهایی که با جمعیت بالا روبرو هستند از جمله ده بالا و طزرجان، این نوبت بندی بیشتر به چشم می‌خورد و سعی شده به این وسیله کمبود آب مدیریت شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد گفت: در حال حاضر کمبود آبی موجود در استان یزد به ویژه در بخش روستایی در حال تبدیل به بحران از تنش آبی شده است.

فاتحی اظهار امیدواری کرد که با انتقال آب خلیج فارس و خط دوم که در دست انجام هستند، روستاهایی که فاصله چندانی با این پروژه‌ها ندارند، از آب انتقالی بهره‌مند شوند.

 

 

بخش نظردهی بسته شده است..