معاون صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد:

اعطای مشوق های جدید به شرکت های دانش بنیان برای استقرار در شهرکهای صنعتی استان یزد

معاون صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد از اعطای تسهیلات و مشوق های جدید به شرکت های دانش بنیان علاقمند به استقرار در شهرکها و نواحی صنعتی استان خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز،  ذبیح ا… زارع در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با اعلام این خبر گفت: به مناسبت فرارسیدن ۲۱ مرداد روز حمایت از صنایع کوچک و در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و همچنین توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، درصد پرداخت بخش نقدی قرارداد واگذاری اراضی شهرک‌های صنعتی به شرکت ها و موسسات دانش بنیان معرفی شده از سوی معاونت علمی و فناوری رییس جمهور، کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: بخش نقدی قرارداد واگذاری اراضی در مناطق توسعه‌یافته از ۳۰ درصد به ۱۰ درصد و در مناطق کمتر توسعه‌یافته حداقل ۵ درصد کاهش یافته و همچنین بخش اقساطی آن از ۱۰ قسط به تعداد ۱۴ قسط سه ماهه (مجموعاً ۴۲ ماه) افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان در صدور ضمانت‌نامه توسط صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک نیز در اولویت قرار دارند.

زارع ضمن تشریح وضعیت صنایع کوچک استان گفت: بیش از ۹۲درصد صنایع استان را صنایع خرد، کوچک و متوسط با ۶۰درصد اشتغال صنعتی و ۴۰درصد سرمایه گذاری در بخش صنعت تشکیل می دهد.

وی در خصوص تعریف صنایع کوچک، متوسط و بزرگ گفت: بر اساس مصوبه شماره ۸۵۳۰۱/ ت ۵۰۹۳۶ هـ مورخ ۲۸/۷/۹۳ هیات محترم وزیران صنایعی که دارای ظرفیت اشتغال زیر ۵۰ نفر باشند را صنایع کوچک، صنایعی که تعداد کارکنان شاغل در آنها ۵۰ تا ۱۵۰ نفر باشد، صنایع متوسط و صنایع دارای بیش از ۱۵۰ اشتغال را صنایع بزرگ نامگذاری می شود.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی یزد در خصوص سایر حمایت های این شرکت از صنایع کوچک گفت: از جمله برنامه های مهمی که در سال جاری پیگیر آن هستیم شناسایی و رفع نیازهای فناورانه واحدهای صنعتی است که امیدواریم با همکاری صنایع و مجموعه علمی و دانشگاهی استان بتوانیم قدم های مثبتی را در این مسیر برداریم.

گفتنی است در حال حاضر ۱۰۵۹ واحد در ۱۳ شهرک صنعتی، یک منطقه ویژه اقتصادی و ۱۷ ناحیه صنعتی با اشتغال ۲۱ هزار و ۶۰۰ نفر در استان یزد فعالیت دارند.

بخش نظردهی بسته شده است..