تصویب ۳۰ طرح‌ حمایت از صنایع کوچک در ستاد راهبری اقتصاد مقامتی یزد

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان با اشاره به تصویب 30 طرح پیشنهادی این شرکت در ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقامتی استان برای حمایت از صنایع کوچک در سال‌جاری خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز، سید مسعود عظیمی در آستانه ۲۱ مرداد روز حمایت از صنایع کوچک در دیدار با صنعتگران موفق شهرکهای صنعتی با اشاره به اهمیت حمایت از صنایع کوچک، از تصویب طرح‌های پیشنهادی این شرکت در ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقامتی استان خبر داد و در این باره اظهار کرد: در سال جاری و به دستور ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، حدود  30 طرح برنامه‌ریزی و مورد تصویب قرار گرفت که برای اجرایی شدن این طرح‌ها نیز حدود ۱۵ میلیارد تومان اعتبار پیشنهاد شده است.

وی با بیان این که شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد یک شرکت سهامی خاص خودگردان است که تابع سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی است، عمده وظیفه این شرکت را آماده‌سازی، تامین، ایجاد و توسعه زیرساخت‌های صنعتی استان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، مجتمع‌های کارگاهی، شهرک‌های فناوری، مراکز خدمات فناوری و کسب و کار و سازماندهی، حمایت، هدایت و پشتیبانی  از صنایع کوچک ذکر کرد.

عظیمی با اشاره به بهره‌برداری از قریب هزار واحد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان با بیش از ۲۱ هزار فرصت شغلی، از ایجاد امکانات زیربنایی تعریف شده برای این مناطق خبر داد.

وی در این باره به مشکل کم‌‌آبی استان اشاره و ایجاد تصفیه‌خانه فاضلاب‌های صنعتی را از جمله این زیربنا‌ها برشمرد و تصریح کرد: تاکنون چهار تصفیه‌خانه در شهرک‌های صنعتی یزد، میبد، مهریز و ناحیه صنعتی مروست ایجاد شده و امیدواریم تصفیه‌خانه‌های شهرک‌های صنعتی اردکان و تفت یک نیز تا پایان سالجاری آماده افتتاح شود.

این مسئول همچنین اظهار کرد: در حال حاضر ۹۷ درصد از واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های استان برخوردار از نعمت گاز طبیعی هستند.

وی به فعالیت‌های مربوط به توسعه صنایع کوچک استان شامل توسعه صنعی و فناوری، توسعه بنگاه‌ها و کارآفرینی و نیز تامین مالی و توسعه بازار اشاره کرد و گفت: همچنین شرکت شهرک‌های صنعتی مسئولیت صدور مجوز فعالیت شرکت‌های صنعتی غیر دولتی و بخش تعاونی را نیز برعهده دارد.

وی در پایان سخنانش برخی مزایای استقرار صنایع در شهرک‌ها و نواحی صنعتی را نیز یادآور شد و گفت: واگذاری زمین به صورت نقد و اقساط، امکان بخشودگی بخشی از اقساط سر رسیده نشده، تامین زیرساخت‌های لازم صنایع از سوی شرکت شهرک‌ها، اماکن خرید سالن‌های آماده و کارگاهی به منظور سریع در بهره‌برداری، استفاده از خدمات مشترک و تاثیر همجواری  واحدها که کمک بزرگی در تسهیل روند تکمیل چرخه تولید در برخی صنایع است، از اهم این مزایاست.

بخش نظردهی بسته شده است..