ثبت جهانی یزد، ثبت هنرهای دینی و انقلابی مردم این شهر

no-thumbs

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: ثبت جهانی بافت تاریخی یزد در حقیقت ثبت هنرهای دینی و انقلابی مردم یزد است که جهانیان را وادار به احترام آن کرده است.

به گزارش یزدی نیوزحجت الاسلام سیدمحمدشریف حسینی کوهستانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد  در دیدار جمعی از بانوان فرهیخته استان یزد با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد اظهار کرد: ثبت بافت تاریخی یزد در حقیقت ثبت هنرهای دینی، انقلابی و تقید به دین آبا و اجداد این استان است.
وی با بیان اینکه در و دیوار بافت تاریخی یزد تماما برگرفته از ارزش‌های اسلامی و ایرانی ماست، ادامه داد: به هر یک از بخش‌های این بافت که نگاه می‌کنیم، یکی از ارزش‌های دینی در برابر ما جلوه می‌کند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد تصریح کرد: این بسیار ارزشمند است که روزی اجداد ما کاری کرده‌اند که امروز مجامع بین‌المللی خود را مقید به ثبت جهانی این کار عظیم کرده‌اند.
حسینی کوهستانی با بیان اینکه ثبت جهانی بافت تاریخی یزد در واقع تزریق ارزش‌های اسلامی ایرانی یزد به جهانیان است، گفت: این نکته قابل تامل است که ما از فرهنگ بسیار عظیمی برخوردار هستیم که همه جهان خود را ملزم به احترام در برابر این فرهنگ ارزشمند می‌دانند ولی در مقابل سعی می‌کنند به وسیله سند ۲۰۳۰ مسائل ضد ارزشی به جامعه ما تحمیل کنند.
وی بر ضرورت ترویج ارزش‌های دینی در جامعه تاکید کرد و افزود: برنامه‌ریزی‌های ما در برابر ثبت جهانی بافت تاریخی یزد باید به صورتی باشد که بتوانیم این ارزش‌های عظیم فرهنگی استان را به جهانیان بیش از پیش معرفی کنیم.

منبع: ایکنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..