طی اطلاعیه ای:

شهردار آینده یزد طی فرآیندی چندمرحله‌ای انتخاب می‌شود

منتخبین شورای پنجم شهر یزد با انتشار اطلاعیه‌ای خطاب به شهروندان یزدی، روند انتخاب شهردار جدید یزد را تشریح و تأکید کردند که شهردار آینده یزد طی فرآیندی چندمرحله‌ای انتخاب خواهد شد.

به گزارش یزدی نیوزاعضای شورای پنجم شهر یزد بر اساس ضرورت اطلاع‌رسانی و اعتقاد اکثریت اعضای منتخب شورای پنجم شهر یزد مبنی بر ارائه گزارش به مردم شهر یزد، با صدور اطلاعیه ای خطاب به مردم یزد اعلام کردند: نمایندگان منتخب شما در شورای شهر پنجم طی فرایندی چند مرحله‌ای نسبت به انتخاب کاندیداهای شهرداری یزد اقدام کرده‌اند به ‌گونه‌ای که در ابتدا طی جلساتی شاخص‌های شهردار مطلوب شهر جهانی یزد احصا شد.

این بیانیه می‌افزاید: این شورا برای انتخاب شهردار جدید شهر جهانی یزد که این روزها آوازه‌ای بیش از قبل در کشور و جهان پیدا کرده است، ملاک‌هایی چون صداقت و پاک دستی، تخصص، نگاه راهبردی و جامع‌نگری، کارآمدی، روزآمدی (شناخت مدیریت نوین شهری)، مشارکت‌پذیری، تعامل‌پذیری، ریسک‌پذیری، یزد شناسی، دنیادیدگی، قاطعیت، اشراف کامل به حوزه میراث فرهنگی و محیط‌زیست و داشتن سوابق اجرایی موفق را در نظر گرفته است.

در این بیانیه همچنین آمده است: لازم است بدانید نمایندگان شما بر مبنای این شاخصه‌ها، نسبت به شناسایی گزینه‌های مناسب اقدام کرده و افرادی را بر اساس پیشنهاد مستقیم اعضا و یا پیشنهادهای غیرمستقیم مطرح‌ شده از سوی خبرگان، مدیران سابق، افراد باتجربه، متنفذ و دانشگاهیان شهر انتخاب کرده که جمع این افراد به ۴۰ نفر می‌رسد.

هم‌اکنون با بررسی رزومه اجمالی افراد و شنیدن توضیحات موافقین و مخالفین و درنهایت رأی‌گیری، گزینه‌ها در حال کاهش هستند تا در مرحله بعد از طریق مصاحبه‌های حضوری، گزینه‌های نهایی مشخص شوند.

هم‌زمان منتخبین شورای اسلامی پنجم شهر یزد در حال دریافت رزومه تفصیلی و برنامه‌های کاندیداهایی هستند که تاکنون حضورشان در جمع منتخبین قطعی شده است.

در روزهای آتی مصاحبه‌های حضوری با این افراد آغاز خواهد شد و پس‌ از آن، نمایندگان شما تصمیم نهایی را خواهند گرفت و تلاش می‌شود شهردار آینده با اجماع حداکثری منتخبین پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر یزد انتخاب شود.

ذکر این نکته ضرورت دارد که تمام ویژگی‌های موردنظر شورا قابل ‌جمع در یک فرد نیست اما منتخبین شما با سنجش کاندیداها بر مدار شاخص‌های مطروحه در تلاش برای رسیدن به بهترین گزینه هستند.

این بیانیه می‌افزاید: نظر به اینکه تاکنون فهرست گزینه‌ها قطعی نشده و همین‌طور برخی از افراد در حال بررسی و اعلام نظر در مورد حضور یا عدم حضورشان در جمع کاندیداها هستند، فهرست نهایی کاندیداها در اسرع وقت برای استحضار شهروندان اعلام خواهد شد.

 

 

بخش نظردهی بسته شده است..