معاون اقتصادی اداره کل امور دارایی و اقتصادی:

جذب ۱۸ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در یزد

معاون اقتصادی اداره کل امور دارایی و اقتصادی استان یزد در جلسه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان از ورود 18 میلیون دلار سرمایه خارجی از ابتدا سال در این استان خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز؛محمد دهقان منشادی در جلسه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد که با حضور استاندار و جمعی از مدیران و مسئولین اقتصادی استان در محل استانداری یزد برگزار شد، بابیان اینکه پیش‌بینی لازم برای جذب ۶۵ میلیون دلار سرمایه خارجی در استان یزد صورت گرفته است خاطرنشان کرد: از ابتدا سال تاکنون حدود ۱۸ میلیون دلار سرمایه خارجی به استان واردشده است.

معاون اقتصادی اداره کل امور دارایی و اقتصادی استان یزد با تأکید بر اینکه جذب کامل این سرمایه نیازمند صدور مجوزهای لازم و همکاری سایر دستگاه‌های ذی‌ربط است بیان کرد: استان یزد ظرفیت خوبی برای سرمایه‌گذاری خارجی دارد و اهتمام به این امر علاوه بر رونق اقتصادی استان، پیشرفت اقتصاد کشور را به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه عمده سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در نیروگاه‌های خورشیدی خواهد بود اظهار داشت: گردشگری و فولاد از دیگر بخش‌هایی است ظرفیت قابل‌توجهی در جذب سرمایه خارجی دارند و موردتوجه سرمایه‌گذاران خارجی هستند.

دهقان به برنامه‌ها و فعالیت‌های این نهاد در راستای جذب سرمایه‌های خارجی اشاره کرد و افزود: برگزاری همایش‌های معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان یزد در کشورهای هم‌جوار و ایجاد شرایط مناسب سرمایه‌گذاری در استان ازجمله مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان در راستای تحقق این هدف است.

منبع: فارس
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..