کمترین سرانه فضای ورزشی در پرجمعیت‌ترین شهر استان یزد

به گزارش یزدی نیوزمدیر کل ورزش و جوانان استان یزد با بیان این که مرکز استان با بیشترین جمعیت کمترین سرانه فضای ورزشی را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: ۲۰ فضای وررزشی در محلات محروم و فاقد سرانه ورزشی با محوریت شهرداری یزد در حال ساخت است. «مسعود شریعتی» امروز در جریان بازدید شهردار و معاونین شهرداری یزد از برخی طرح‌های ورزشی در دست اجرای شهرداری در مناطق محروم و فاقد امکانات ورزشی شهر، در این رابطه به خبرنگاران گفت: براساس مصوبه شورای اسلامی شهر یزد، شهرداری موظف به ایجاد فضاهای ورزشی در ۲۰ منطقه محروم و پرآسیب شهر یزد که فاقد هر گوه سرانه ورزشی هستند، شده است.

وی گفت: خوشبختانه امروز این طرح‌ها با عنایت مسئولان شهرداری از پیشرفت خوب و قابل توجهی برخوردار است که امیدواریم این روند تا بهره‌برداری کامل از این فضاهای ورزشی تداوم داشته باشد.

شریعتی با اشاره به این که در حال حاضر سرانه ورزشی شهرستان یزد براساس فضاهای تحت پوشش اداره کل ورزش و جوانان تنها ۲۷ سانتی‌متر مربع برای هر نفر و با احتساب فضاهای ورزشی سایر دستگاه‌ها ۴۲ سانتی‌مترمربع است، این سرانه را کمترین میزان در بین شهرستان‌های استان ذکر کرد و افزود: این سرانه نسبت به سرانه ورزشی برنامه‌ریزی شده کشور که یک مترمربع برای هر نفر است نیز بسیار پایین است که امیدواریم با بهره‌برداری از این زمین‌های ورزشی شاهد افزایش آن باشیم.

وی ایجاد این فضاهای ورزشی را در توسعه ورزش همگانی و ایجاد شور و نشاط اجتماعی در محلات شهر یزد بسیار تاثیرگذار خواند و گفت: خوشبختانه این برنامه که با محوریت شهرداری در حال انجام است، هم‌اکنون هم از لحاظ پیشرفت عملیات اجرایی و هم به لحاظ کیفیت از شرایط مطلوبی برخوردار است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان در پایان نیز با اشاره به در حال برگزار بودن سومین دوره المپیاد ورزشی محلات و بسیج یزد، ایراز امیدواری کرد که با ساخت این فضاهای ورزشی در سال‌های آینده شاهد برگزاری باکیفیت‌تر و پررونق‌تر این بازی‌ها باشیم.

«محمدرضا شفیعی» معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهرداری یزد نیز در جریان این بازدید این طرح‌های ورزشی محلات در جمع خبرنگاران گفت: براساس مصوبه مذکور و پس از تخصیص اعتبار در سال ۹۵ تعداد ۱۰ زمین ورزشی دارای چمن مصنوعی در محلات محروم شهر یزد در دست اجرا قرار گرفت که اکنون مراحل تکمیلی خود را سپری می‌کند.

وی ابراز امیدواری کرد که ۱۰ طرح باقیمانده نیز در سال جاری کلید خورده و تا پایان امسال اماده بهره‌برداری شود.

شفیعی با بیان این فضاهای ورزشی مذکور پس از بهره‌برداری در اختیار سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورشی شهرداری قرار خواهد گرفت، میزان اعتبار مورد نیاز هر کدام از این طرح‌ها متفاوت ولی به طور میانگین بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان اعلام کرد.

گفتنی است؛ در جریان این بازدید مسئولان شهرداری و اداره کل ورزش و جوانان استان از برخی از این طرح‌های ورزشی از جمله در محلات یعقوبی و کوی علامه جعفری که هر کدام نیز اهالی محلات مختلفی را می‌تواند تحت پوشش قرار دهد، از نزدیک دیدن کردند.

منبع: ایسنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..