یک مقام مسئول در نیروی انتظامی اعلام کرد:

۷۰درصد فوتی تصادفات استان یزد”موتورسواران”هستند

امسال حدود 70 درصد از تلفات رانندگی استان یزد را موتورسواران شامل می شدند و در حدود 30 درصد هم آمار تلفات مربوط به عابرین پیاده بوده است.

به گزارش یزدی نیوزرئیس پلیس راهنمایی و رانندگی یزد با بیان اینکه رعایت مسائل ایمنی توسط موتورسواران نقش مهمی در کاهش تلفات تصادفات رانندگی دارد، گفت: موتورسواران ۷۰ درصد فوتی تصادفات یزد را شامل می‌شوند.
منصور جمشیدی در نشست خبری با خبرنگاران یزد با اشاره به اینکه در راستای افزایش ایمنی و سلامت مردم، طرح برخورد با موتورسواران متخلف یزد اجرایی می شود، اظهار داشت: یکی از موارد تخلف موتورسواران در استان یزد مربوط به اتباع بیگانه بود که با تخلفات در این حوزه برخورد صورت گرفت.

وی در ارتباط با تخلف های رانندگی در استان یزد خاطرنشان کرد: متاسفانه همچنین تلفات تصادفات داخلی در استان یزد مربوط به موتورسواران است و در صورتی که رعایت موارد ایمنی در بین موتورسواران انجام شود، این آمار کاهش پیدا می کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان یزد خاطرنشان کرد: امسال حدود ۷۰ درصد از تلفات رانندگی استان یزد را موتورسواران شامل می شدند و در حدود ۳۰ درصد هم آمار تلفات مربوط به عابرین پیاده بوده است.

جمشیدی با اشاره به اینکه استان یزد در سال‌های ۹۲ و ۹۳ در صدر استان‌های کشور در زمینه تلفات حوادث رانندگی قرار داشت، گفت: سال ۹۴ آمار تلفات تصادفات رانندگی در یزد هشت درصد و در سال گذشته این میزان ۲۳ درصد کاهش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه بخش قابل توجهی از کاهش آمار تصادفات و تلفات به دلیل نصب دوربین های کنترل تخلف بوده، ادامه داد: سال گذشته در زمینه کاهش تصادفات فوتی استان یزد موفق به کسب رتبه دوم شد و در کاهش تصادفات جرحی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داد.

 

 

بخش نظردهی بسته شده است..