پیام استاندار یزد بمناسبت روز خبرنگار

به گزارش یزدی نیوزاستاندار یزد با صدور پیامی ضمن گرامیداشت سالروز شهادت «محمود صارمی» و تبریک روز خبرنگار اظهارداشت: حرفه خبرنگاری بدون عشق قابل تصور نیست.

متن کامل پیام «سیدمحمد میرمحمدی» بدین شرح است:
به نام خدا
خبرنگار، واژهای آشناست که غالب مردم جوامع مختلف، روزانه چندین و چندبار در میان گفتار رسانههای دیداری و شنیداری و در میان نوشتار روزنامهها و مجلات میشنوند و میبینند، اما شاید بسیاری از مردم، مرارتها، دشواریها و حساسیتهای این حرفه خطیر را ندانند.
خبرنگاران حقیقتطلب با تلاشهای شبانهروزی خود و با خلاقیت، مهارت وحسن سلیقه، بهترین واژهها را به خدمت میگیرند تا ضمن آگاهی بخشی به آحاد جامعه، به مردم امید بدهند و التیام بخش دغدغههای ایشان باشند و راه رستگاری را ترسیم نمایند.
آنها در خط مقدم آگاهی بخشی هستند. هیچ جنگ و صلحی، هیچ شادی و مصیبتی، هیچ اختراع و اکتشافی و کلاً هیچ رویداری تا زمانی که این زحمتکشان عرصه اطلاعرسانی و آگاهیبخشی درباره آن فعالیت نکنند و قلم نزنند به گوش جهانیان نخواهد رسید. این عزیزان مانع استیلای ظلمت بیخبری و ناآگاهی بر جهان میباشند.
خبرنگاران در همه بحرانها در کنار نیروهای امداد و نجات، در همه جنگها در کنار سربازان و مدافعان کشورها حاضر هستند، آسیب میبینند و مرارتها را با جان و دل تحمل میکنند تا بتوانند رسالت و وظیفهای را که انتخاب کردهاند به نیکویی هرچه تمامتر به انجام برسانند.
آنها درباره همه چیز و همه کس مینویسند و قلم میزنند و شاید کمتر توقع داشته باشند کسی درباره آنها بنویسد و بگوید.
اینجانب با گرامی داشت یاد خبرنگار شهید محمود صارمی خبرنگار و مسئول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در مزار شریف که در سال ١٣٧٧ در کنار سایر دیپلماتهای عزیز کشورمان به درجه رفیع شهادت نایل شد، ١٧ مرداد روز خبرنگار را گرامی داشته و با نهایت احترام به حرمت قلم و آنچه مینگارد، این روز فرخنده را به قشر زحمتکش خبرنگار تبریک میگویم.
به این باورم، حرفه خبرنگاری، فارغ از داشتن استعداد ذاتی و توان خوب نگارش و علاوه بر ضرورت داشتن نگاهی عمیق، آگاهی وسیع و بینشی بسیط، بدون « عشق» قابل تصور نیست.
خبرنگار در جستجوی کشف حقیقت است و آن را در کمترین زمان ممکن با مردم و جامعه در میان میگذارد.
حق محوری، حق طلبی و حق گویی از مهمترین ویژگیهای یک خبرنگار خوب و موفق است. یک خبرنگار حقمدار و مردمدار که دارای وجدانی بیدار و شیوهای حرفهای است، حتی اگر بعضاً برخی صاحبان بنگاههای خبری وابسته به زر و زور و تزویر از او انتظار قلب واقعیت، کتمان حقیقت و یا خدای ناکرده بدگویی از نیکان، مصلحان و دلسوزان یک جامعه را داشته باشند، مطمئناً او قداست کار، وجدان بیدار و اعتبار والای حرفهاش را با هیچ قیمتی معامله نخواهد کرد. چرا که او ناخدای کشتی صداقت و فروغبخش حقیقت روشنی است که قرار است مسافران جامعه خود را در این زمانه سخت و دشوار به سرمنزل رستگاری و تعالی روزافزون برساند.

 

 

بخش نظردهی بسته شده است..