پایانه بار ویژه کاشی و سرامیک در یزد پیگیری می‌شود

به گزارش یزدی نیوزمدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد با بیان اینکه اختیار ۵۰ درصد بار یزد در دست اداره حمل و نقل جاده‌ای استان نیست، بر لزوم راه اندازی پایانه بار ویژه کاشی و سرامیک در یزد تاکید کرد.
 محسن صادقیان  در دیدار با رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد با اشاره به اینکه، عدم ارتباط بین حمل و نقل و صنعت زمینه مشکلات بسیاری را فراهم می‌کند اظهار داشت: اعتقاد و سیاست و باور ما بر این است که بخش‌های مختلف به ویژه بخش‌های مربوط به زیرساخت‌ها باید به صنعت و تولید کمک کنند.

وی با بیان اینکه وضعیت در چند ماه قبل بهتر شده، اضافه نمود: برای رفع نواقص، لازم است که ما با مشکلات به خوبی آشنا شویم و خوشبختانه در چند ماه قبل ارتباطات خوبی بین این اداره کل و صنایع برقرار شده که اتفاقا بخشی از مشکلات آن‌ها را متوجه شده‌ایم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ‌ای استان یزد ادامه داد: بعضا با توجه به فشارهایی که در گذشته وارد شده است، بعضا اختیار از دوستان ما خارج شده و مسائل به سمت رابطه‌های ناسالم سوق پیدا کرده و ارتباطاتی که الان شرکت‌های تولیدی و صنایع به صورت مستقیم با راننده‌ها می‌گیرند از این نوع رابطههاست، در صورتیکه باید ارتباط، با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برقرار باشد.

وی با بیان این موضوع که سبب شده، بخشی از کنترل بار از دست مسئولان خارج شود، افزود: در استان یزد این وضعیت متاسفانه به نسبت کشوری شرایط بدتری را دارد، به گونه‌ای که طبق گزارش‌های اعلام شده در کشور، نزدیک به ۱۷ درصد اختیار بار در دست ادارات کل راهداری و حمل و نقل نمی‌باشد، ولی در استان یزد به جرات می‌توان ادعا نمود که این رقم بیش از ۵۰ درصد است.

صادقیان تصریح کرد: زمانی که ما اختیار ۵۰ درصد بار‌ها را نداشته باشیم و اطلاعی در زمینه محل تولید، نحوه تولید، وسیله حمل و نقل، مبدا و مقصد را ندانیم، چگونه می‌توانیم برنامه ریزی لازم را داشته باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ‌ای استان یزد ادامه داد: ما باید تناژ، نوع وسیله حمل و نقل، مبدا و مقصد را بدانیم که بر اساس آن به ارائه خدمات بپردازیم و این موضوع هم وظیفه‌ای است که قانون به دوش ما گذاشته و خود را ملزم به انجام آن می‌دانیم ولی زمانی که این اطلاعات را نداریم، نمی‌دانیم برای چه تعداد ناوگان باید برنامهریزی داشته باشیم.

وی به برگزاری جلسات بین این اداره کل و انجمن کاشی و سرامیک اشاره کرد و گفت: برای این انجمن پیشنهاد بسیار خوبی صورت گرفت و مقرر شد که اگر ۲۰۰ میلیون متر مکعب در استان یزد تولید شود، در آینده یک پایانه بار اختصاصی برای کاشی و سرامیک استان ایجاد کنیم.

منبع: تسنیم
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..