در جمع روسای هیئات مذهبی عنوان شد:

هیات‌های یزد باید جهانی شوند

مسئول دبیرخانه بین‌المللی «یزد، حسینیه ایران» با اشاره به افزایش موج اسلام‌خواهی در جهان اظهار کرد: هیات‌های یزد با توجه به جهانی شدن این شهر، وظیفه سنگین‌تری روی دوششان قرار گرفته است.

به گزارش یزدی نیوز«سید حسن حسینی» در جمع روسای هیئات مذهبی یزد با بیان این مطلب افزود: با توجه به ثبت جهانی شهر یزد، رویکرد و برنامه‌ریزی هیأت‌های عزاداری هم باید متناسب با فضای جدید شکل بگیرد، هیات‌های یزد باید جهانی فکر کنند و وظیفه سنگین‌تری روی دوششان قرار گرفته است .

وی با اشاره به استقبال بی‌نظیر گردشگران داخلی و خارجی در چند سال اخیر از برنامه‌های عزاداری و جشن‌های یزد، گفت: امسال برای اولین بار نزدیک به صد نفر تاکنون از کشورهای مختلف تنها برای بازدید و حضور در مراسم تاسوعا و عاشورای یزد ثبت‌نام کرده‌اند و قطعاً این تعداد در سال‌های بعد افزایش چشمگیری خواهد داشت .

وی افزود: ترویج فرهنگ عزاداری و جشن‌های یزد علاوه بر بعد فرهنگی اجتماعی، در بعد اقتصادی و جذب گردشگر داخلی و خارجی موثر خواهد بود .

مسؤل دبیرخانه بین‌المللی «یزد،حسینیه ایران» گفت: در حال پیگیری تشکیل کمیته بین‌الملل هیئات مذهبی با همکاری میراث فرهنگی و دیگر نهادهای مربوطه هستیم تا بتوان خدمات بهتری به گردشگران داخلی و خارجی در ایام محرم و جشن‌های نیمه شعبان داده شود .

حسینی در پایان با اشاره به افزایش موج اسلام‌خواهی در جهان، اظهار کرد:  هیات‌ها علاوه بر حفظ و اعتلای فرهنگ عاشورا و عزاداری در یزد باید به آن سوی مرزها نیز توجه داشته باشند به گونه‌ای که هر هیات عهده دار ترویج این فرهنگ در یک کشور شود.

منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..