یک مقام مسئول؛

“صنایع کوچک” اشتغال ۲۱ هزار و ۶۰۰ نفر در شهرک‌های صنعتی یزد را فراهم کرده است

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد از فعالیت ۱۰۵۹ واحد در شهرک‌های صنعتی یزد با اشتغال ۲۱ هزار و ۶۰۰ نفر خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز ، سیدمسعود عظیمی با اشاره به هفته حمایت از صنایع کوچک، اظهار داشت: صنایع کوچک به صنایعی گفته می‌شود که زیر ۵۰ نفر اشتغال داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از نیاز صنایع بزرگ از سوی صنایع کوچک تامین می‌شود، تمام صنایع ارتباط نزدیک و ضروری با یکدیگر دارند.

وی تصریح کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد ۱۶ بهمن ۱۳۶۴ آغاز به کار کرد و در‌‌ همان زمان هم کلنگ نخستین شهرک صنعتی استان در یزد به زمین زده شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد خاطرنشان کرد: در حال حاضر استان یزد ۱۳ شهرک صنعتی، یک منطقه ویژه اقتصادی و ۱۷ ناحیه صنعتی دارد که در نقاط مختلف استان فعالیت می‌کنند.

عظیمی ادامه داد: این شرکت وظیفه تامین و آماده‌سازی زیرساخت‌های صنعتی در را در قالب‌هایی از جمله شهرک‌ها و نواحی صنعتی بر عهده دارد و تمام تلاش خود را به کار می‌بندد که بهترین خدمات را به صنایع ارائه نماید.

وی در ارتباط با اهداف این شرکت گفت: ایجاد و توسعه شهرک‌ها، نواحی صنعتی و آماده‌سازی زیرساخت‌های مورد نیاز در این محل‌ها، توسعه صنایع کوچک، مدیریت منطقه ویژه اقتصادی و استقرار ساختار سازمانی با مدیریت موثر و تکیه بر مزیت‌های پایدار رقابتی از جمله مهم‌ترین برنامه‌ها و اهدافی است که شرکت شهرک‌های صنعتی دنبال می‌کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد با بیان اینکه این شرکت بیش از ۶ هزار و ۶۰۰ هکتار زمین در اختیار دارد که از این میزان ۶۵ درصد قابلیت تبدیل شدن به مناطق و شهرک‌های صنعتی را دارد، خاطرنشان کرد: تا به الان یک هزار و ۵۹ واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان یزد به بهره‌برداری رسیده و در مجموع این واحد‌ها ۲۱ هزار و ۶۰۰ نفر اشتغال را به دنبال داشته‌اند.

عظیمی تصریح کرد: مابقی بخش‌های زمین برای ارائه فعالیت‌های خدماتی، فضای سبز و راه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و نمی‌توانیم این فضا‌ها را به صنایع اختصاص و تحوبل دهیم.

وی افزود: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته، استان یزد یکی از استان‌های پیشرو در ارائه سندهای مادر است به گونه‌ای که تاکنون تنها سند مادر ۱۰۰ هکتار از کل زمین‌های در دست شرکت تحویل نشده است.

بخش نظردهی بسته شده است..