طی توماری:

اعتراض اهالی بخش خضرآباد به سرشماری سال۹۵

جمعی از اهالی بخش خضرآباد شهرستان اشکذر با انتشار توماری به نتایج سرشماری سال 95 از این بخش اعتراض کردند.

به گزارش یزدی نیوزدر این تومار که به دستگاه های اجرایی و نظارتی استان ارسال شده آمده است از مسئولان خواسته شده نسبت به اصلاح آمار اعلام شده اقدام کنند.

در نامه شوراهای روستاهای بخش خضرآباد به مرکز آمار ایران به دستکاری در آمار اینترنتی و حضوری روستاهای این بخش اعتراض شده است.

در نامه معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد به دفتر بازرسی مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری تعداد جمعیت روستای محمودآباد شش نفر اعلام شده حال آن که بنابر اعلام آموزش و پرورش بخش خضرآباد صرفا تعداد دانش آموزان روستای محمودآباد ۶نفر اعلام شده است.

اهالی این بخش می گویند انتشار این آمار غلط باعث می شود در آینده نتوانند از امکانات بودجه ای، رفاهی و خدماتی بیشتر بهره مند شوند و این بخش نتواند توسعه پیدا کند.

گفتنی است محمدعلی شاه حسینی فرماندار شهرستان اشکذر در پاسخ به پیگیری دفتر نماینده یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی اعلام کرده خروجی فرایند سرشماری در شهرستان نتیجه نهایی سرشماری نیست. وی افزوده نامه هایی با این موضوع به فرمانداری رسیده که جهت بررسی به دفتر معاونت آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه استان ارسال شده است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه یزد نیز در پاسخ اعلام کرده تا کنون جمعیت روستاهای استان به صورت رسمی منتشر نشده و این سازمان از وضعیت جمعیتی آبادی های استان اطلاعی ندارد. ضمنا در نامه این معاونت آمده است فایل نتایج بعد از تایید شهرستان مستقیما به مرکز آمار ایران ارسال شده و سازمان برنامه و بودجه صرفا نقش نظارتی داشته است.
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..