افزایش ۳۰ درصدی ظرفیت قطار مسافری یزد – تهران

no-thumbs

مدیر کل راه آهن یزد گفت: با توجه به افزایش تقاضای مسافران و برای افزایش خدمات به شهروندان، ظرفیت قطار یزد - تهران و بالعکس 30 درصد افزایش یافت.

به گزارش یزدی نیوزسیدمصطفی داودی  گفت: این افزایش ظرفیت با اضافه کردن سه سالن از نوع ویژه اتوبوسی نگین ۶۰ نفره و در مجموع ۱۸۰ نفر محقق و بصورت یکروز درمیان دراین مسیر تردد دارد.
وی از افزایش ۲۳ درصدی حمل و نقل ریلی بار در استان و کسب رتبه نخست کشور در این بخش خبر داد و اظهار کرد: رشد یک درصدی نیز در این بخش از اهمیت بالایی برخوردار است با این حال در سال گذشته راه‏‏‌آهن استان با افزایش سه میلیون تن، در مجموع ۱۴ میلیون تن بار حمل کرده است.
مدیرکل راه آهن یزد اضافه کرد: به دلیل رشد فعالیت حمل و نقل ریلی استان در سال گذشته، جایزه تعالی سطح ۲ از به راه آهن استان تعلق گرفت و از راه آهن مشهد که دارای رتبه تعالی ۳ است ، راه آهن یزد پیشی گرفت.
داودی با بیان اینکه در سه ماه نخست امسال رشد ۷ درصدی عملکرد حمل بار در راه آهن استان یزد ثبت شده، یادآور شد: راه آهن یزد با تخلیه روزانه ۱.۵ میلیون تن بار در سال جاری رشد ۳۸ درصدی داشته ضمن آنکه امسال برای نخستین بار در کشور حمل بار آهن اسفنجی در راه آهن یزد از فولاد اردکان به فولاد آلیاژی انجام شد.
این مسئول همچنین با بیان استقرار تیم گمرک استان در راه آهن یزد گفت: با توجه به سیاست ها واهداف کلان راه آهن در راستای جذب بارهای انبوه، بهبود و رونق اقتصادی و نظارت بیشتر بر روی کالاهای وارداتی و صادراتی، تیم گمرک یزد در این اداره کل مستقر می شود.
مدیرکل راه آهن یزد یادآور شد: مقادیری کالا از قبیل کاشی و سرامیک، مواد شوینده، رول های پلاستیکی ، چینی آلات وروغن های صنعتی از خطوط بازرگانی ایستگاه یزد بارگیری و به کشورها آسیای میانه حمل می شود که با رایزنی با تجار جذب و ترانزیت این کالاها افزایش می یابد.
راه آهن استان یزد با سهم بیش از ۳۷ درصدی حمل و نقل بار در صنعت ریلی در طول ۱۶سال گذشته در جایگاه نخست کشور قرار داشته است.
بیش از ۸۰ درصد مواد معدنی و افزون بر ۷۰ درصد بارهای ترانزیتی کشور از این استان عبور می کند.
در مسیر راه آهن یزد به عنوان پرترددترین محور کشور روزانه ۱۳۰رام قطار مسافری و باری یعنی هر ۱۲ دقیقه یک قطار از راه آهن یزد عبور می کند و به طور میانگین بیش از ۴۰هزار تن بار از بخش های معدنی و سایر بخش ها از طریق این سیستم حمل و نقل استان جابجا می شود.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..