دکتر مجیبیان: بیش از ۱۴۰ هزار کودک در بیمارستان مجیبیان به دنیا امده اند

به گزارش یزدی نیوز دکتر جلال مجیبیان یکی از افراد متخصص تاثیر گذار در شهر یزد است که در سال ۱۳۰۴ در یزد متولد شدو توانست در سال ۱۳۳۴ از دانشگاه تهران در رشته زنان و زایمان فارغ التحصیل شود و بعد از گذراندن دوره‌های تخصصی ‌IVF و سونوگرافی در آمریکا و آلمان به یزد بازگشته و با همت خود توانست اولین بیمارستان خصوصی استان را که با نام خود ایشان شهرت یافته است ،بسازد و  با ارائه خدمت صادقانه به اقشار مختلف مردم یکی از خوشنامان دیار دارالعباده شود که کمتر کسی است که با شنیدن نامش به یاد کارهای ماندگار ش نیافتد.

 
متن زیر گفتگوی کوتاهی است که با دکتر پیرامون زندگی شخصی و همچنین همکاری با هلال احمر استان در طول سالها ی متمادی انجام شده است .
 
سلام  مختصری از   از خودتان  بگوئید چند سال است که با هلال احمر همکاری دارید ؟
 
 
سال ۱۳۰۴ در استان دارالعباده یزد به دنیا آمده ام ، سال ۱۳۳۴ تخصص زنان و زایمان را از دانشگاه تهران گرفتم و بعد از گذراندن دوره‌های تخصصی ‌IVF و سونوگرافی در آمریکا و آلمان برای خدمت به مردم کشورم به ایران بازگشته و مدت ۱۵ سال است که با هلال احمر همکاری دارم .
 
 
چند فرزند دارید ؟
 
 
دو فرزند دارم یک پسر و یک دختر
 
 
آیا آنها راه شما را ادامه داده‌اند ؟
 
 
آری ! پسرم پزشک متخصص رادیولوژی در دانشگاه یل آمریکا می‌باشد و دخترم نیز هم اکنون پزشک متخصص – زنان و زایمان در استان می باشد .
 
 
تاکنون چند نوزاد در بیمارستان شما متولد شده‌اند ؟
 
 
از سال۱۳۴۲(تاریخ تاسیس بیمارستان مجیبیان) تاکنون حدودا بین ۱۳۰۰۰۰ تا ۱۴۰۰۰۰ گواهی ولادت در بیمارستان توسط خودم یا پزشکان همکار صادر گردیده .
 
 
در زمان زلزله بم همکاری با هلال احمر داشته‌اید یا خیر ؟
 
 
آری در زمینه کمکهای مالی با هلال احمر همکاری داشته‌ام
 
 
از خاطرات خود ، مرتبط با شغلتان برایمان بگوئید و از چه زمانی با هلال احمر همکاری داشته‌اید ؟
 
 
اولین مرکز زایمان زنان در استان منزلی متعلق به مرحوم کوچک زاده بود با ۱۰ تختخواب بدون یک پرستار که توسط مرحوم خانم دکتر مرشد اداره می‌شد و اگر مشکلی پیش می‌آمدبعلت نبود امکانات لازم و عدم وجود نیروهای متخصص ، مریض و نوزادش فوت می‌شدند .
 
 
از همان اوایل که به استان بازگشتم همکاری خود را با شیرخورشید یزد آغاز نمودم بطوریکه هیچگونه امکاناتی از قبیل سرم و نخ بخیه در آن مرکز وجود نداشت و حتی شیر خشک برای استفاده نوزادان به صورت بشکه ‌های ۲۰۰ کیلویی از خارج از کشور خریداری می‌شد .
 
 
استفاده از تلفن نیز برای اولین بار بر بالین هر یک از بیماران در آن مرکز صورت گرفت .
 
 
همچنین به خاطر دارم که در سال ۱۳۳۴ در روستاهای شهرستان تفت سیل بسیار زیادی آمد و من بهمراه مدیرعامل وقت هلال احمر ( آقای ولی رشتی ) برای کمک رسانی به مردم عازم مناطق سیل زده شدیم و توانستیم در آنجا خدمات لازم را انجام دهیم .
 
 
در حال حاضر عمل جراحی انجام می دهید ؟
 
 
مدت ۱۵ سال است که دیگر عمل جراحی انجام نمی دهم و در صورت لزوم با حضور در اطاق عمل مشاوره می‌دهم .
 
http://www.yazdfarda.com/images/news/actual/?img=39218_dr8.jpg
 
 
در ماه مبارک رمضان چه فعالیتی داشته‌اید ؟
 
 
شناسایی دانش آموزان بی بضاعت چندین مدرسه در استان و کمک به آنها
 
 
آیا توصیه‌ای برای ارتقاء فعالیتهای امداد و نجات در هلال احمر دارید ؟
 
 
آری ! از امدادگران عزیز تقاضا دارم برای نجات جان افراد دو چیز را در اولویت فعالیتهای امدادی خود قرار دهند :
 
 
احیاء بیماران
 
 
عدم وجود تشریفات در فعالیتهای امدادی و استفاده از افراد محلی برای اجرای هر چه بیشتر خدمات
 
 
آقای دکتر از فعالیتهای جمعیت هلال احمر استان حضور افراد خیر در روزهای خاصی از هفته برای کمک به بیماران سرطانی می‌باشد ! آیا در این زمینه پیشنهادی دارید ؟
 
 
با توجه به تعدد موسسات خیریه در سطح استان بهتر است برای کمک به بیماران سرطانی این موسسات تجمیع گردند .
 
 
در پایان اگر مطلبی دارید بفرمائید
 
 
در بحث آموزش و پژوهش ضرورت امر با پژوهش و تحقیق می‌باشد و راه تمام پیشرفتها پژوهش و تحقیق در مورد موضوعی است که باید آموزش داده شود .
 
 
با توجه به اینکه هم اکنون بزرگترین مشکل در استان بحران خشکسالی می‌باشد و از طرفی این موضوع توجه بسیاری از ادارات استان را در امر کمک رسانی به خود جلب نموده از جمعیت هلال احمر تقاضا دارم در حل این بحران تا سرحد توان برای مناطق روستایی یزد تمهیداتی در نظر بگیرد .

بخش نظردهی بسته شده است..