بیش از ۲۰۰ گلزار شهدا در یزد ساماندهی شد

به گزارش یزدی نیوز مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد با بیان اینکه روند ساماندهی تمام گلزارهای شهدا در استان یزد آغاز شده، گفت: ساماندهی بیش از ۲۰۰ گلزار شهدا در یزد پایان یافت.

احمد ابراهیمی  اظهار داشت: استان یزد نخستین استانی است در زمینه دیدار با خانواد‌ه‌های معظم شهدا و ایثارگران به عنوان ا‌لگو قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: این موفقیت حاصل همدلی و اتحاد خادمین شهدای استان یزد که انجام خدمت به ایثارگران و خانواده‌های شهدا که سرلوحه کار مسئولان است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد افزود: سالیانه ۱۴ هزار دیدار با هدف تکریم و حل مشکلات خانواده‌های محترم شهدا و ایثارگران با حضور مسئولان استان انجام می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد با بیان اینکه برگزاری یادواره شهدا کمتر از شهادت نیست، گفت: سالیانه بیش از یک هزار و ۴۰۰ یادواره‌، یادمان و شبی باشهدا با مشارکت سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی در استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین برنامه‌‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های شهدا‌ی گرانقدر همین برگزاری یادواره‌هاست، تصریح کرد: در استان یزد علاوه بر یادواره‌های متعددی که در نقاط مختلف برگزار می‌شود، سالی دوبار مراسم محوری بزرگداشت شهدا برگزار می شود و این برنامه یکی از راه‌های ترویج فرهنگ شهدا‌، حفظ ارزش های انقلاب و مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن است.

وی تجلیل از جانبازان و ایثارگران استان را بسیار ضروری دانست و با بیان اینکه ۱۰ هزار و ۵۶۹ نفر از رزمندگان استان یزد در دوران دفاع مقدس به افتخار جانبازی نایل آمده‌اند، گفت: جانبازان سند افتخار دوران دفاع مقدس هستند که با ایثار و فداکاری‌هایشان نشان داده‌اند که در دوران دفاع مقدس با پیروی از ولایت از ارزش‌های انقلاب دفاع کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران استان یزد همچنین اشاره هم به ساماندهی گلزار شهدا کرد و گفت: از ۳۲۷ گلزار و مزار شهید دراستان تاکنون بیش از ۲۰۰ گلزار شهدا ساماندهی شده است.

وی با بیان اینکه استان یزد دارای سه هزار و ۸۵۰ شهید است، افزود: ساماندهی گلزار شهدا بزرگ تمام شده و عملیات ساماندهی ۳۹ گلزارشهدا در سطح استان یزد در دست انجام است.

مدیرکل بنیاد شهید استان درسفر به ابرکوه به اتفاق امام جمعه وجمعی از مسئولان در مراسم بزرگداشت حاج حسن کریمی مریم آبادی  پدر شهیدان عباس و رمضان کریمی که روز گذشته دار فانی را وداع کرد شرکت کرد.

این مراسم امروز در محل تکیه حضرت ابوالفضل‌(ع) روستای مریم آباد ابرکوه با حضور اقشار مردم و خانوادهای معظم شهدا برگزار شد.

شهید عباس کریمی در ۱۹ تیرماه ۱۳۶۵ در سن ۱۹ سالگی در منطقه عملیاتی فاو به فیض شهادت نائل آمد و هنوز ۷ ماه از شهادتش نگذشته بود که برادرش رمضان لباس رزم پوشید و به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شتافت تا اینکه در ۱۰ بهمن سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵ و منطقه شلمچه در سن ۱۷ سالگی او نیز شربت شهادت نوشید و با قافله شهیدان همراه شد.

منبع: تسنیم
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..