بررسی روند ثبت جهانی بافت تاریخی شهریزد

no-thumbs

در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان یزد بر تدوین برنامه راهبردی در جهت برگیری از ظرفیت جهانی شدن شهر یزد تاکید شد

به گزارش یزدی نیوزدر این نشست پس ازارائه گزارش روند ثبت جهانی بافت تاریخی شهر یزد و برنامه های سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری معاون عمرانی استانداربر ضرورت حفظ ، مدیریت و احیا هرچه بهتر بافت تاریخی یزد تاکید کردو خواستار تدوین برنامه راهبردی ثبت جهانی بافت تاریخی یزد شد .

 برگزاری کنفرانس بین المللی با عنوان یزد شهر جهانی ظرفیتها و چالش ها در سال ۹۷،  تدوین کتابی با عنوان یزد شهر خشتی جهان با هدف معرفی مولفه های تاریخی این شهر ، برگزاری کارگا ههای اموزشی در خصوص اهمیت و اثار ثبت جهانی یزد و پیش بینی مکانی برای نصب لوح ثبت جهانی یزد و اختصاص  15 میلیارد ریال برای برنامه های پیشنهادی استان در این زمینه از مهمترین مصوبات این نشست در خصوص ثبت جهانی شهر یزد بود.

در این نشست همچنین مقرر شد برنامه های استان در خصوص ثبت جهانی یزد در کارگروه میراث فرهنگی  بررسی و سپس برای تصویب به شورای برنامه ریزی ارائه شود .

   استانداریزد  در این نشست با قدردانی از دست اندرکاران ثبت جهانی بافت تاریخی یزد بر توجه به مزایا و الزامات این امر تاکید کردو گفت بایدضمن توجه به  جنبه های مختلف این موضوع برای حفظ ،  احیا و معرفی و تامین زیر ساخت های بافت در حوزه گردشگری و ارائه خدمات به گردشگران نیز تلاش شود .

میر محمدی همچنین بر ضرورت تدوین برنامه های کوتاه مدت ،  میان مدت و بلند مدت  در حوزه پیرامونی بافت و سطح شهریزد تاکید کرد و خواستار توجه و همراهی مدیران همه دستگاهها در این زمینه شد .

 در این نشست همچنین در زمینه  احداث نیروگاه خورشیدی ۳۰ مگاواتی  در شهرستان ابرکوه به تصویب رسید.

 

بخش نظردهی بسته شده است..