افزایش ۳۴۱ درصدی گردشگران خارجی

به گزارش یزدی نیوزدر آمارنامه فصلی گزیده شاخص ها و نماگرهای اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی استان یزد در زمستان ۱۳۹۵ درباره نماگرهای میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تعداد گردشگران خارجی اقامت کننده در مراکز تحت نظارت در استان ۳۹ هزار و ۷۸۶ نفر اعلام شده است.
این شاخص در مقایسه با فصل پاییز همین سال ۴۹ درصد و نسبت به زمستان سال قبل ۳۴۱,۷ درصد افزایش یافته که با توجه به ثبت جهانی بافت تاریخی یزد در سال ۹۶ می تواند نویدبخش استقبال بالای گردشگران خارجی برای سفر به این استان باشد.
شاخص دیگر در این بخش که رشد بالایی داشته، تعداد موافقت اولیه صادر شده تاسیسات گردشگری است که در این فصل ۱۰۵ مورد اعلام شده که در مقایسه با فصل قبل ۴۰۰ درصد و فصل مشابه سال قبل ۲هزار و ۵۲۵ درصد رشد یافته است.
در عین حال میزان اشتغالزایی در بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز که ۳۹۳ نفر بوده نسبت به فصل قبل ۳۳۶,۷ درصد و در مقایسه با زمستان سال قبل ۲۷۰,۸ درصد افزایش یافته است.
یکی دیگر از شاخص های اجتماعی و فرهنگی ازدواج و طلاق است که در این خصوص در فصل زمستان سال ۱۳۹۵ تعداد ازدواج و طلاق ثبت‌شده به ترتیب ۲ هزار و ۱۲۸ و ۳۷۲ رویداد بوده که نسبت به فصل قبل تعداد ازدواج ۶۶,۴ درصد و فصل مشابه سال قبل ۹,۶ درصد و تعداد طلاق ۶,۹ درصد افزایش یافته در عین حال طلاق نسبت به فصل مشابه سال قبل ۱۱درصد کاهش نشان می دهد .
در این فصل تعداد مستمری بگیران زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی استان ۲۳ هزار و ۵۷۱ نفر بوده که نسبت به فصل قبل ۳,۲ درصد و زمستان سال قبل ۱۱,۹ درصد کاهش یافته است.
تعداد مشترکان حقوق بگیر صندوق بازنشستگی نیز ۲۲هزار و ۹۰۳ نفر بوده که نسبت به پاییز همان سال ۰,۶ درصد و زمستان سال قبل از آن ۴,۹ درصد رشد داشته است.
یکی از شاخص های اجتماعی که در این فصل کاهش قابل توجهی داشته بحث حوادث و تلفات رانندگی است به گونه ای که آمارهای تصادفات درون شهری در زمستان ۹۵ بیانگر کاهش ۳ درصدی نسبت به فصل قبل و کاهش ۹,۸ درصدی نسبت به فصل مشابه سال قبل است.
تصادفات برون شهری در این فصل کاهش ۱۱,۳ درصدی نسبت به فصل قبل و کاهش ۶ درصدی نسبت به فصل مشابه پارسال داشته ضمن آنکه تعداد مجروحان تصادفات درون شهری نسبت به فصل قبل ۱,۱درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۹,۸ درصد کاهش یافته است.
از سوی دیگر تعداد مجروحان تصادفات برون شهری نیز کاهش داشته به گونه ای که نسبت به فصل قبل ۱۷,۳درصد و نسبت به فصل مشابه پارسال ۱۳,۱ درصد کاهش یافته است.
در این فصل تعداد تلفات حوادث رانندگی نیز کاهش قابل توجهی داشته به گونه ای که تلفات تصادفات رانندگی نسبت به فصل پاییز ۹۵ حدود ۴۰,۹ درصد و فصل زمستان سال قبل ۲۹,۱ درصد کاهش نشان می دهد.
این استان در زمینه‌ انرژی خورشیدی، معادن، گردشگری سلامت، طبیعی و تاریخی، صنایع هایتک و دانش بنیان، علم و فناوری، بازرگانی و تجارت نوین، فرآوری مواد معدنی، کشاورزی نوین و ارگانیک، مدیریت منابع آب و توسعه انرژی های نو ظرفیت های خوبی برای سرمایه گذاری دارد .

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..