اخبارکوتاه شهرستان های یزد، ابرکوه و اردکان

no-thumbs

فرماندار یزد گفت: توسعه فضای سبز شهرستان از نیازها و مطالبات مردم است که در این زمینه با توجه به خشکسالی های اخیر با محوریت مدیریت بهره برداری از منابع آب، از گونه های کم آب خواه باید استفاده شود.

به گزارش یزدی نیوزمصطفی سالاری در جلسه شورای فضای سبز شهرستان یزد افزود: یزد به سبب قرار گرفتن در اقلیم نیمه خشک و خشک کشور و به دلیل وجود برخی صنایع آلاینده نیازمند توسعه فضای سبز است.
وی بر استفاده بهینه از پساب تصفیه خانه فاضلاب در توسعه فضای سبز تأکید کرد و افزود: در سال های گذشته بخشی از این آب برای استفاده در فضای سبز شهر و صنعت به کار گرفته شده است.
سالاری در خصوص عضویت فرمانداری یزد در شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهار داشت: از دستگاه های اجرایی شهرستان انتظار می رود برنامه ها و اولویت های خود را برای توسعه شهرستان اعلام کنند تا برای تامین اعتبار طرح ها از طریق شورای برنامه ریزی اقدام شود.
سالاری با تبریک ثبت جهانی شهر تاریخی یزد در یونسکو گفت: بخشی مهمی از موفقیت های یزد در عرصه گردشگری بی شک مرهون تلاش و سلیقه اجداد و نیاکان ماست که در طول سالها با هنر و معماری منحصر به فرد نسبت به خلق و ایجاد آثار و بناهای تاریخی در این شهر اقدام کرده اند.
فرماندار یزد با بیان اینکه برنامه ریزی لازم برای توسعه زیر ساخت های لازم در زمینه جذب گردشگر باید در شهر یزد صورت پذیرد، افزود: با استفاده مناسب از ظرفیت های موجود در زمینه گردشگری می توان به نتایج مطلوبی در توسعه این صنعت در استان و شهرستان یزد دست یافت.
۷۵۳۷/ ۶۰۱۴/ خبرنگار: مسعود میرجلیلی
*****
امام جمعه ابرکوه: شورای نگهبان از برکات انقلاب است
امام جمعه ابرکوه بابیان اینکه شورای نگهبان از برکات انقلاب است گفت: شورای نگهبان حافظ ارزش های نظام جمهوری اسلامی است .
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی روز یکشنبه به مناسبت سالروز تاسیس نهاد شورای نگهبان در دیدار با مسئول و کارکنان دفتر نهاد شورای نگهبان در ابرکوه اظهارداشت: این شورا وظایف مهمی را در راستای اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی برعهده دارد.
وی خاطرنشان کرد: شورای نگهبان مانع از انحراف و استحاله تدریجی نظام شده و مرجع حل اختلاف در قانون اساسی است و رمز توفیق این شورا در نیروهای سابقه دار، با تجربه و کاردان است.
در این دیدار حجت الاسلام تقی فتاحی مسئول دفتر نهاد شورای نگهبان ابرکوه با ارائه گزارشی از فعالیت این شورا درانتخابات اخیر افزود: ناظران این شورا همواره نسبت به حُسن انجام وظیفه اهتمام جدی دارند .
مرکز شهرستان ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری مرکز استان یزد قرار دارد.
۷۵۴۰/ خبرنگار: کارگر ابرقوئی **
****
ظرفیت سرای سالمندان اردکان ۷۰ نفرپیش بینی شده است
رئیس اداره بهزیستی اردکان گفت: ظرفیت سرای سالمندان اردکان ۷۰ نفر پیش بینی شده که در آینده قابل افزایش است و در بخش های خدماتی آن مانند کلینیک طب سالمندان محدودیتی برای ارائه خدمات وجود ندارد.
امیرولی عضدزاده روز یکشنبه به مناسبت هفته بهزیستی در گفت و گو با ایرنا افزود: سال ۸۲، تفاهم نامه علمی و پژوهشی میان سازمان بهزیستی استان یزد و دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی به امضاء که بر اساس آن دانشگاه علوم بهزیستی متعهد به همکاری در ایجاد سه مرکز تخصصی و پژوهشی در استان یزد شامل مرکز تحقیقات سالمندی اردکان، مرکز تحقیقات ژنتیک میبد و مرکز تحقیقات آسیب های اجتماعی یزد شد .
وی ادامه داد: ایده ایجاد مرکز تحقیقات سالمندی اردکان از سال ۱۳۸۲ شکل گرفته و این مرکز در چهار بخش شامل مرکز آموزشی، پژوهشی، کلینیک طب سالمندان و سرای سالمندان طراحی شد که در بخش آموزشی در نظر است تا پس از صدور مجوزهای لازم پذیرش دانشجو در سطح کارشناسی، ارشد و دکترا اقدام شود تا بخشی از نیاز استان و کشور در حوزه تربیت نیروی متخصص در حوزه های مرتبط با سالمندان را تامین کند.
عضدزاده گفت: همچنین کلینیک طب سالمندان، شامل بخش های مختلف درمانی و توانبخشی و آزمایشگاه خواهد بود.
وی اظهار کرد: سرای سالمندان این مجموعه در سال ۹۳ افتتاح شد و ساخت فازهای ۲ و ۳ این مجموعه شامل مراکز آموزشی و پژوهشی در دست انجام است.
این مسئول با بیان اینکه بخشی ازاعتبارات این پروژه ملی از محل اعتبارات سازمان بهزیستی کشور تامین می شود، افزود: بخش اعظم آن از محل اعتبارات عمرانی و عتبارات سفر رئیس جمهوری تامین شده و قسمتی نیز از محل اعتبارات استانی قابل پرداخت است.
عضدزاده مهمترین اولویت مرکز تحقیقات سالمندی اردکان را که به نوعی پوشش دهنده منطقه مرکز و جنوب کشور است، بررسی وضعیت عمومی سالمندان کشور و منطقه مرکز و جنوب کشور در حوزه های مختلف بهداشت و سلامت روانی، اجتماعی، رفاهی، اقتصادی، حمایتهای اجتماعی، دسترسی به امکانات شهری و کیفیت زندگی، سبک زندگی و عناوینی از این دست عنوان کرد.
بهزیستی اردکان بیش از ۲۲۰۰ معلول و ۳۰۰ خانوار نیازمند را زیرپوشش دارد و خدمات خود را از طریق ۱۷ مهد کودک، ۱۱ مرکز توانبخشی روزانه و شبانه روزی و ویزیت در منزل، ۱۱ موسسه فعال در حوزه پیشگیری و ۳ موسسه خیریه ارائه می کند.
اردکان با ۹۸ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..