تاکید امام جمعه یزد بر گسترش گردشگری اسلامی

no-thumbs

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد بر ترویج گردشگری اسلامی در قالب تورهای مختلف گردشگری در این استان توسط متولیان امور فرهنگی تاکید کرد .

به گزارش یزدی نیوزآیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد افزود: برگزاری دوره‌های توجیهی برای راهنماهای تورهای گردشگری در تحقق ترویج گردشگری اسلامی خیلی موثر است .
وی ادامه داد: دشمنان همواره تلاش بسیار زیادی برای تخریب چهره اسلام انجام می دهند بنابراین راهنمایان تورهای گردشگری باید با فعالیت های خوب فرهنگی خود نقش موثری در شبهه‌ زدایی ها داشته باشند.
امام جمعه یزد تصریح کرد: دوره‌های توجیهی و آموزشی برای راهنمایان گردشگری و ارتقای اعتقادات آنها می تواند در تحقق اهداف عالیه انقلاب اسلامی در عرصه گردشگری نقش آفرین است.
ناصری به تاریخ و فرهنگ گذشتگان استان اشاره کرد و خاطر نشان نمود: مردم در گذشته با مشکل نبود برق و آب روبرو بودند ولی با وجود برخی محدودیت ها منازل را به گونه‌ای می‌ساختند که مشکل روشنایی در طول روز نداشته باشند و سرما و گرما را هم برطرف می‌کردند.
امام جمعه یزد گفت: یکی از ویژگی‌های مردم در گذشته ، همت بلند آنها بود ولی هم اکنون بسیاری از مردم به دنبال آسایش و دوری از هرگونه سختی هستند و همین موضوع سبب می‌شود که نتوانند مشکلات و سختی‌ها را با تلاش برطرف نمایند.
این استان ۲۲۷۰ هکتار بافت تاریخی دارد و شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی به مساحت عرصه ۷۴۳ هکتار و مساحت حریم پنج هزار هکتار در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
یزد با عناوینی همچون شهر بادگیرها، شهر کار و کاریز و کاهگل، دارالعباده، دارالعلم و دارالعمل، حسینیه ایران، شهر دوچرخه ها، شیرینی، شهر قنات و قنوت و قناعت و شهر آتش و آفتاب شناخته می شود.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..