استاندار یزد:

ثبت جهانی بافت تاریخی یزد، فرصتی بزرگ برای شناساندن یزد به جهانیان

استاندار یزد با اشاره به تلاش های انجام شده در راستای شناسایی یزد به جهانیان گفت: ثبت جهانی بافت تاریخی یزد، فرصتی بزرگ برای شناساندن یزد به جهانیان است.

به گزارش یزدی نیوزسید محمد میرمحمدی، استاندار یزد،  در نشست خبری ثبت جهانی بافت تاریخی یزد در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: ثبت جهانی بافت تاریخی یزد، یزد را جهانی کرد و کانون توجه ملل مختلف قرار داد تا به عنوان یکی از مقاصد گردشگری جهانیان قرار گیرد و این افتخاری برای یزد است.

 

وی افزود: ما زمانی که وارد استان یزد شدیم با توجه به توصیه ها و معرفی هایی که از یزد وجود داشت به نحوی بود که افرادی خاص برای مسئولیت و مدیریت معرفی می شدند که در این حال ما تصمیم به خروج از یک طیف گرفتیم و از ظرفیت های بالقوه استان استفاده کردیم که این نیز به خوبی در استان و مدیریت استان نتیجه داد.

 

استاندار یزد خاطرنشان کرد: ما در قبال شرایط سخت احساس مسئولیت بیشتری می کنیم و خوشبختانه خستگی در ما ایجاد نمی شود و هرگز نمیخواهیم شانه از بار مسئولین خالی کنیم و وظیفه و تکلیف برای ما مهم است.

 

میرمحمدی بیان کرد: بافت تاریخی یزد به عنوان ششمین شهر است که در جهان ثبت شده است که امیدواریم تمامی اقشار مختلف در این زمینه مسئولیت خود را در قبال این جهانی شدن به خوبی انجام دهند.

 

وی ادامه داد: در زمینه ثبت بافت تاریخی بسیاری از افراد تلاش کردند و تنها به این دوره محدود نمی شود و از سال ۸۴ نیز این تلاش های آغاز شده و در ابتدا این بافت ثبت ملی شده و پس از آن نیز برای جهانی شدن آن تلاش شده است.

 

استاندار یزد تصریح کرد: این پرونده از سال ۸۸ در جهت جهانی شدن آغاز به کار می کند و در سال ۹۳ میراث فرهنگی با استانداری در این زمینه فعالیت خود را پیگیری می کند و خوشبختانه در بهمن ۹۴ این پرونده تکمیل می شود و از طریف میراث فرهنگی کشور به یونسکو ارسال می شود.

 

میرمحمدی بیان کرد: این ثبت جهانی فرصت جدیدی برای ما ایجاد شده که اگر بی توجهی کنیم و یا دیر به آن بپردازیم ممکن است که از دست ما برود و این فرصتی است که از لحاظ سیاسی برای ما بسیار مهم است زیرا دو روز تمام خبرگزاری های جهان در مورد آن مسائل مختلفی مطرح کردند و همه جهان نیز در مورد آن مطرح کردند.

 

وی گفت: اگر ما میخواستیم یزد را با میلیاردها دلار معرفی کنیم این اتفاق نمی افتاد زیرا این اتفاق دارای ارزش هایی است که نماینده جهانی به آن اعتراف کرد و این اعتراف برای ما ارزشمند است.

 

استاندار یزد خاطرنشان کرد: این روند که برای ثبت بافت تاریخی استان یزد انجام شد از سال ۸۴ تا امسال به نحوی بود که همه عزیزان در آن شریک بودند و هیچ کسی نباید آن را مخصوص به خود بداند بلکه تلاشی همگانی است.

 

میرمحمدی بیان کرد: این دستوارد عظیم برای ملت و به خصوص مردم استان یزد است که نمادی از تلاش همگانی برای ثبت جهانی و اقدامی مشترک است.

 

وی افزود: برای گردشگری استان از قبل برنامه ریزی هایی شده بود لی امروز مساله حساس تر و وسیع تر شده و در ارتباط با زیر ساخت ها برای فرودگاه در زمینه توسعه  و دو بانده کردن ، توسعه ریلی استان، رفع آلودگی هوا، هتلینگ،  داشته ایم و امروز نیز فصل جدیدی برای استان است که بایستی با برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت این گام را برداریم.

 

استاندار یزد خاطرنشان کرد: ما با فرصت بزرگ مواجه هستیم که هرچه تلاش کنیم کم است و با توجه به ابعاد وسیع مختلف کار ما باید با زوایای مختلف وارد این بخش شویم.

 

میرمحمدی بیان کرد: برنامه خاص داریم که ساکنان بومی را در این بافت ها دنبال کنیم.

بخش نظردهی بسته شده است..