یک مقام مسئول خبر داد:

مصرف آب استان یزد در فصل گرما به ۳۴۰ هزار مترمکعب در روز می‌رسد

مدیرعامل آب و فاضلاب یزد با اشاره به گرمای شدید هوای استان یزد، گفت: مصرف آب استان در فصل گرما به ۳۴۰ هزار مترمکعب در روز می‌رسد.

به گزارش یزدی نیوز علی اسلامی در آیین افتتاحیه طرح آبرسانی به شهر ندوشن و روستاهای در مسیر این طرح، اظهار داشت: اگر امروز در استان یزد و شهر یزد با کمترین مشکل در زمینه کم‌آبی روبه‌رو هستیم، به دلیل تلاش‌هایی است که توسط مسئولان کشوری و استانی انجام شده است.

وی با بیان ویژگی‌های خاص منطقه ندوشن، گفت: لازم بود که طرح آب‌رسانی به این منطقه انجام شود و مقداری از مشکلات مردم که در طول زمان به آنها متحمل شده را کاهش دهیم.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان یزد گفت: طول خط انتقال آب ندوشن حدود ۵۴ کیلومتر است که در بخشی از آن لوله چدنی و در بخشی لوله‌های دیگر استفاده شده است.

اسلامی با بیان اینکه این طرح از ۴ ایستگاه پمپاژ بهره گرفته است، گفت: ما در تابستان در همه استان با مشکل تامین آب روبه‌رو هستیم و مجبور می‌شویم که مقداری از آب‌های نامتعارف را وارد مدار کنیم تا جلوی مشکل در تامین آب گرفته شود.

وی گفت: در شهر یزد روزانه ۲۲۰ هزار متر مکعب و در استان یزد روزانه ۳۴۰ هزار مترمکعب آب مصرف می‌شود که بخشی از این آب‌ها از محل انتقال آب و بخشی هم از آب منابع داخلی استان استفاده می‌شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان یزد با بیان اینکه این طرح بخش قابل توجهی از آب شرب مورد نیاز ندوشن را تامین می‌کند، افزود: با توجه به ویژگی‌های این طرح امیدواریم در ۵۰ سال آینده نه خط و نه پمپاژ با مشکل مواجه نشود.

اسلامی افزود: تامین آب مورد نیاز استان و همچنین بحث مدیریت مصرف آب دو موضوع بسیار مهمی است که باید نسبت به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم و ادارات مرتبط با آب استان، تمام تلاش خود را در زمینه این دو موضوع به کار بسته‌اند.

منبع: تسنیم
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..